چگونه رشته یا سبک رزمی خود را تقویت کنیم

چگونه رشته یا سبک رزمی خود را تقویت کنیم
چگونه رشته یا سبک رزمی خود را تقویت کنیم

چگونه رشته یا سبک ورزش رزمی خود را تقویت کنیم.

امروزه سبک های مختلفی از ورزش های رزمی برای انتخاب وجود دارند، هر رشته و سبکی را که انتخاب کرده اید اگر با علاقه و لذت همراه باشد بسیار ارزشمند است.، ولی نظر من این است که فارغ از هر رشته یا سبک رزمی که دارید سایر رشته های رزمی را نیز در کنار آن امتحان کنید. من تصور می کنم سبک های دیگر چیزهای جدیدی را به شما یاد می دهند تا به سبک خودتان اضافه کنید. آنها ممکن است تغییراتی در مورد چیزی به شما بدهند که شما در سبک خودتان سخت در جستجوی آن بوده اید. بطور خلاصه  شروع یک ورزش متفاوت بدن شما را خاص تر می کند.

 برای مثال،  سنگ نوردی پنجه و انگشتان شما را برای گرفتن و بازوها را قدرتمند می کند، بوکس باعث ایجاد ریتم سرعت و کاردیو می شود، باله قدرت عضلات مرکزی و تعادل استاتیک و دینامیک را به شدت بهبود می بخشد. کاراته هماهنگی عصب عضله، نظم و انضباط، حفظ کردن حرکات پیچیده و قدرت روحی شما را تقویت می کند. تقریبا همه رشته های رزمی تناسب اندام را به عنوان نتایج خود، کم و بیش در خود  دارند. حال ببینیم رشته های رزمی چه ویژگی های دیگری را می توانند به ما هدیه دهند.

دستمزد تایسون از مبارزه با جونز

بوکس

از بین تمام ورزشهای رزمی که وجود دارد، بوکس همیشه راهی محبوب برای کسانی است که بدنبال اندامی متناسب، لاغر و قوی هستند. چه در تمرین چه در رینگ، می توانید با بوکس ۴۰۰ یا بیش از ۶۰۰ کالری در ساعت بسوزانید. بوکس علی رغم محبوبیت در بسیاری از سالن های ورزشی، یک ورزش رزمی راحت نیست. برای به دست آوردن مزایای کامل آن، باید خود را وقف انجام تمرینات شدید ورزشی آن نمائید. بنظر من هر هنر جوی رشته های رزمی بایستی حداقل یک کیسه بوکس (سنگین یا سبک) برای تمرین در خانه یا سالن داشته باشد

. یک کیسه سنگین می تواند به عنوان یک تمرین قلبی عروقی همه کاره عمل کند، در حالی که کیسه های سبک می توانند سرعت، استقامت و رفلکس های شما توسعه دهند.  با استفاده از کیسه بوکس، می توانید روی اصلاح تکنیک (دست و پا) خود کار کنید و روش های صحیح تکنیک زدن و چرخش بدن را بهتر بیاموزید. بعد از مدتی خودتان متوجه این تغییرات خواهید شد.

هنرهای رزمی ترکیبی

از آنجا که هنرهای رزمی ترکیبی (MMA) بسیاری از ورزشهای رزمی غربی تا  شرقی را در بر می گیرد، قادر به ارائه یک تمرین کلی عالی است. بدن فایتر های MMA در طول یک مسابقه تحت فشارهای زیاد قرار می گیرد. از اینرو تمرینات استقامتی و قدرتی در این رشته اهمیت دارد. بهبود سیستمهای  انرژی در مبارزه، هماهنگی و آگاهی از بدن از مزیت های دیگر آن است.  بدیهی است که اگر عضله سازی برای شما اهمیت دارد، تمرینات MMA به شکل دهی ظاهر اندام شما کمک زیاد می کند. بطور متوسط می توانید در طول تمرین بیش از ۵۰۰ کالری در ساعت بسوزانید.

کشتی

هر کسی که کشتی را تمرین کند می فهمد که این تمرین تقریباً هر هدف تناسب اندام را که در ذهن دارید، خواهد زد.

فراتر از کمک در تقویت عضله یک اثر ماندگار در سلامت مادام العمر شما به جا می گذارد. بنظر من بخشی از وقت خود را بجای کار با تجهیزات بدنسازی به کشتی با یک حریف تمرینی مناسب اختصاص دهید. بدون شک آثار ارزشمند این تمرینات، مانند کاردیو، استقامت ایزومتریک و … تا آخر عمر با شما همراه خواهد بود. در مورد کالری، بسته به آنچه انجام می دهید می توانید بیش از ۴۰۰ در هر ساعت سوزانید.

کاراته در دیدگاه مردم

کاراته

کاراته یک تمرین کامل بدن را ارائه می دهد که بهبود توانایی های قلبی عروقی، تقویت عضلات و استقامت را هدف قرار می دهد. در طول کلاس کاراته با شدت بالا، دائماً در حال حرکت خواهید بود از اینرو انرژی زیادی مصرف خواهید کرد.

بارزترین و سودمندترین جنبه در هنرهای رزمی تأثیر آن در هماهنگی و ارتباطات عضلانی است. همانگونه که می دانید، حرکات و تکنیک های پیچیده به هماهنگی عمومی و همچنین هماهنگی دست، پا و چشم نیاز دارند. این ویژگی ها بدلیل هماهنگی بالای عصب عضله در کاراته بخوبی توسعه میابند.

تحقیقات نشان داده است که با تمرین کاراته، شما نه تنها به طور قابل توجهی رفلکس های خود را در محل تمرین بهبود می بخشید بلکه در طول فعالیت های روزمره ، مانند رانندگی، و کارهای نیازمند تمرکز نیز موفق تر عمل می کنید. با انجام فشارهای زیاد ناشی از ایستادن ها و حرکات خاص، شکم و عضلات شما در هم تنیده می شود.

تکواندو

 این یک هنر رزمی محبوب کره ای است که تمرکز خود را روی لگد زدن قرار داده است. اگر بدنبال توسعه پائین تنه و توسعه تکنیک های پا هستید، تکواندو را به شما توصیه می کنم. بسیاری از تمرینات تکواندو  انعطاف پذیری، چابکی، تعادل بدن و قدرت پای شما را افزایش خواهند داد.

لیگ جودو

جودو

جودو از ترکیب گرفتن، قفل مفصل، پرتاب و چنگ زدن استفاده می کند. این بدان معناست که شما از قرار گرفتن روی پاها تا غلط خوردن روی زمین درگیر خواهید بود. به همین ترتیب، کاملاً واضح است که با این هنر استقامت خود افزایش خواهید داد. این نوع تکنیک ها همچنین شما را مجبور به کار با ماهیچه هایی می کنند که شاید قبلاً هرگز مجبور به استفاده از آنها نشده باشید.

همه اینها می تواند به عنوان یک تمرین بی هوازی و هوازی باورنکردنی عمل کرده و سیستم قلبی عروقی شما را بهبود بخشد تا بتوانید کالری بیشتری را بسوزاند (متوسط ​​بین ۷۰۰-۸۰۰ در ساعت). در اینصورت به راحتی عضله اضافه خواهید کرد.

موی تای

اگر به دنبال آن هستید تا جنبه هایی مانند استقامت و قدرت را افزایش دهید، پس با موی تای رفیق شوید. بیهوده به عنوان “هنر هشت اندام” شناخته نشده است. این هنر رزمی از تکنیک های مبارزه از ضربه آرنج و زانو گرفته تا ضربات مشت و لگد استفاده می کند. شما انعطاف پذیری و تعادلی را که در اجرای چنین حرکاتی وجود دارد درک خواهید کرد. بدیهی است که هنگام تمرین موی تای ، قدرت شما بسیار بهبود می یابد.

تای جی

اگر می خواهید به صورت انفرادی تمرین کنید و بدنبال “توسعه قدرت جسمی و روحی و هماهنگی” و همچنین “توسعه سیستم تنفسی” هستید، تمرینات تایچی می تواند به شما کمک کند. این تمرینات باعث چابکی و انعطاف پذیری می شود. این رشته آرامش بخش ترین رشته  در ورزش های رزمی است.

کونگ فو شائولین

اگر می خواهید کمی معنوی تر ورزش کنید کونگ فو شائولین تمرین کنید، شائولین تنها یک تمرین نیست بلکه یک سبک زندگی است. به گفته متیو، اولین راهب شائولین در انگلیس، “فلسفه شائولین ایجاد طول عمر، مثبت بودن و خوشبختی برای خود است”. نتیجه این امر علاوه بر تناسب اندام، پاهای محکم، بازوها و شکم آهنی است.

وینگ چون

اگر می خواهید بروس لی بعدی باشید وینگ چون را به شما پیشنهاد می دهم. این هنر رزمی جنوب چین به لطف نمایش فیلم معروف “ایپ من” به سرعت در جهان غرب محبوبیت پیدا کرد. وینگ چون به غیر از هنری که بسیاری از طرفداران از آن تقلید می کنند، می تواند یک تمرین عالی باشد. برای کسانی که وینگ چون را تمرین می کنند، باید قسمت بالایی و پایین تنه خود را شرطی کنند. در اینجا تمرکز بر ایستادن و رقص پا وجود دارد،

بنابراین شما مجبور می شوید روی پاهایتان کار کنید و قدرت و استقامت بی نظیری برای تحمل همه مانورها و جابجایی ها پیدا کنید. انجام تمرین مشت زدن برای ایجاد قدرت عضلانی و همراهی با کششهای خاص برای کمک به انعطاف پذیری معمول است. از طرفی اگر بدنبال توسعه مهارت های دفاع توسط دست هستید این رشته قابلیت های زیادی به شما می دهد. این تمرینات می تواند به شما کمک کند در هر ساعت حدود ۵۰۰ کالری بسوزانید.

جوجیتسو برزیلی

جوجیتسو برزیلی

با چنین تمرکز جدی بر مبارزه زمینی و درگیری، جو جیتسو برزیلی (BJJ) کاری را انجام می دهد که متفاوت از برخی دیگر از ورزش های رزمی به نظر می رسد. این شما را به سمت پیروزی در مبارزه با استفاده از چابکی و انعطاف پذیری بیشتر از قدرت بدنی سوق می دهد.  تمرین در BJJ نحوه واکنش شما و سرعت واکنش شما را تحت فشار قرار می دهد. به طور قابل ملاحظه ای برای ایجاد استقامت مورد نیاز شما مفید است. به علاوه ، مانند سایر ورزشهای رزمی، می تواند روند متابولیسم خود را توسعه داده و تعداد بیشتری کالری بسوزانید. کالری سوزانده شده نه تنها به وزن / اندازه خود شما بلکه به میزان سختی که تمرین می کنید بستگی دارد.

به طور متوسط ​​می توانید بیش از ۷۰۰ کالری در ساعت بسوزانید. از طرفی اگر به ورزش های رزمی به عنوان دفاع شخصی فکر می کنید. می بایست حتما برخی فنون زمینی را نیز بیاموزید. این فنون را فقط در رشته هایی مانند جودو و جوجیتسو می توان یافت.

کاپوئرا

در نگاه اول، این هنر رزمی و رقص ترکیبی آفریقایی- برزیلی ممکن است زیاد متناسب با سایر رشته های رزمی نباشد. در واقع  هر کسی که طرفدار کاپوئرا باشد، می فهمد که آمیختن حرکات موزون آکروباتیک با حرکات رزمی چقدر می تواند در تنومند سازی بدن مفید باشد. اینکه چه مقدار کالری می توانید بسوزانید به تمرینات بستگی دارد. از آنجا که تمرین شامل موارد مختلفی از قدرت تا کاردیو است، می توانید تقریباً ۵۰۰-۷۰۰ کالری در ساعت بسوزانید.

این سبک هنری بر استفاده از سرعت، چابکی و قدرت تأکید دارد و همه در هماهنگی با هم کار می کنند. عامل تعادل در این رشته بسیار اهمیت دارد. شما به سرعت و تعادل به انعطاف پذیری مناسب نیاز دارید. این به شما کمک می کند تا نه تنها قدرت ایجاد نمائید، بلکه اگر از سفتی عضلات رنج می برید ، مطمئناً این هنر باعث شل شدن آنها می شود. حرکات این رشته مفرح است و از آنها می توانید در کنار تمرینات رشته خود به عنوان عامل ایجاد نشاط نیز استفاده نمائید.

تقدیم به شما که ورزشکارید.

لینک کوتاه : https://razminews.ir/?p=11997
  • کد خبر : 11997

نظرات شما پس از تایید مدیریت نمایش داده میشود.

مجموع دیدگاهها : 8در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 8
مشارکت در
اطلاع از
guest
8 نظرات کاربران
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

logo-samandehiblankblankblankblankblankوزارت ورزشکمیته ملی المپیکتهران سربلندبوکسجودوفدراسیون انجمن های رزمیوشوتکواندوکاراته