روابط عمومی در سبکها و سازمانهای رزمی

روابط عمومی در سبکها و سازمانهای رزمی

مرسوم ترین وظیفه بخش روابط عمومی در تمامی سبکها و سازمانهای ورزشی و غیر ورزشی اطلاع رسانی از برنامه های در حال اجرا و برنامه های آتی سازمان و یا سبک در سطح کشور و سازمان جهانی خود می باشد.

روابط عمومی در سبکها و سازمانهای رزمی – مهندس محمد علی شفیعی طهران

جایگاه روابط عمومی در تمامی سازمان بعلت نقش اطلاع رسانی و سخنگوی سازمان بودن حائز اهمیت بوده است. روابط عمومی در نگاه اول صرفا یک بلندگوی اطلاع رسانی تلقی می‌شود و نگاه سخنران بودن صرفا برچسبی است که به آن زده می‌شود اما تلاش های شبانه روزی تیم روابط عمومی فراتر از اطلاع رسانی بوده و حتی در همین دید هم تدوین اخبار و نوع اطلاع رسانی خود ماحصل تجربه و تخصص باید باشد .

در زیر به دستاوردهای یک تیم روابط عمومی در ورزش های رزمی میپردازیم  :

اطلاع رسانی به موقع :

شاید بتوان گفت اولین و مرسوم ترین وظیفه بخش روابط عمومی در تمامی سبکها و سازمانهای ورزشی و غیر ورزشی اطلاع رسانی از برنامه های در حال اجرا و برنامه های آتی سازمان و یا سبک در سطح کشور و سازمان جهانی خود می باشد. البته باتوجه به وجود یا عدم وجود کمیته روابط بین الملل انتشار اخبار بین الملل خود می‌تواند با هم پوشانی دو کمیته با یکدیگر باشد .

اطلاع رسانی به موقع دستاوردهای زیر را به همراه خواهد داشت :

الف : دلگرمی برای قهرمانان، مربیان، داوران.

ب : دلگرمی خانواده های رد سنی پایه برای آینده فرزندان خود زیرا فرزند خود را در اخبار آتی در این جایگاه خواهند دید.

ج : در دسترس بودن همیشگی سبک یا سازمان برای جذب ورزشکار و قهرمانان

د : در رصد دید فدراسیون بودن و اطلاع رسانی اخبار خود به فدراسیون به صورت غیر مستقیم که خود برای ادامه راه در سالیان آتی مانند صدور مجوز سالیانه بسیار کمک خواهد کرد

ابزار تبلیغات و دنیای مدرن :

امروزه باتوجه به ابزارهای رسانه جمعی در فضای مجازی میتوان بدون کمترین هزینه برای چاپ فیزیکی می‌توان انتشار اخبار را با گسترش بیشتر در سطح جامعه علاقه مند به ورزش و خانواده ورزش نشر داد .

لازمه این کار آشنایی با فضای مجازی و دعوت کردن اعضا سازمان، سبک و خانوادها و علاقمندان به این رسانه ها می باشد. با ایجاد فضای مناسب تبلیغات و اطلاع رسانی به موقع به همراه حضور در تمامی فضاهای مجازی با بازدید بالا می‌توان جذب نیروهای جدید و قهرمانان به سبک خود را آغاز نمود.

از رسانه های فیزیکی مانند هفته نامه ها و ماهنامه ها با رویکرد تخصصی رزمی و ورزشی نباید گذشت و با تعامل درست با این مطبوعات باید جای خود و قهرمانان خود را در میان جامعه ورزش باز کرد. همچنین باید اطلاع رسانی در تمامی وجوه یک جامعه انجام گیرد.

ارتباط با رسانه ها :

ارتباط با رسانه ها، کارآمد روابط عمومی است. یک مدیر روابط عمومی باید با رسانه های ورزش تخصصی خود در تعامل باشد و هم اخبار مربوط به حوضه ورزش را پیگیری نماید و هم ارتباط تنگاتنگ برای نشر اخبار سبک یا سازمان خود داشته باشد.

این ارتباط در طی سالها شکل گرفته و سعی در ایجاد اعتماد دو طرفه مستلزم زمان خواهد بود، همچنین شناخت رسانه های برتر و تخصصی و پربازدید از وظایف مدیر روابط عمومی است، تا بتواند نگاه شاگردان و مربیان سبک را به جایگاه سبک ارتقا بخشیده که حضور در صدر اخبار رسانه ها خود باعث افزایش اعتبار سبک و سازمان می شود و در نگاه فدراسیون رتبه بالاتری خواهد داشت.

روابط عمومی و ورزشهای رزمی

نقد و تحلیل ۱ ( برای مدیریت ) :

کمیته روابط عمومی باید تحلیل اتفاقات سبک مانند انتقادها را از سبک خود علی الخصوص خانواده های رده سنی پایه، قهرمانان و مربیان و داوران جمع آوردی کرده و به ریاست سبک و نایب رئیس و مسئولان کمیته ها برساند تا نقاط ضعف سبک و سازمان خود را پوشش داده و از ریزش جمعیت خود جلوگیری نمایند.

در قدم بعدی باید به تحلیل روند رشد دیگر سبک ها و سازمانهای موازی خود بپردازند تا از آخرین روش ها برای ارتقا سبک خود عقب نمانده و با الگوبرداری صحیح چه از داخل کشور و چه از خارج کشور خود را به روز نمایند. حتی می‌توان به این نکته اشاره کرد در یک نگاه وسیع تر می‌توان دیگر فدراسیون های ورزشی را مورد رصد قرارداد تا از آخرین اخبار و دستاوردهای بین المللی و تاکتیک های اطلاع رسانی، ابداع روش های مسابقاتی، جوایز، جامعه آماری مشتاقان به ورزش به نفع خود تحلیل کرد.

در آخر مجموع این گزارش ها توسط مسئول کمیته روابط عمومی برای مدیران و کمیته های خود دسته بندی و با ذکر منبع و نمودار و جایگذاری به شیوه سبک خود اطلاع رسانی کرد.

نقد و تحلیل ۲ ( برای عموم ) :

می بایست قهرمانان، مربیان و شاگردان را مورد اطلاع رسانی از وقایع جدید و یا اتفاقات تاریخی و ماندگار گذشته قرار داد و حتی نگاهی گذرا به رویدادهای خوش آیند در کلیت ورزشهای رزمی به طوری که از سبک و سازمان دیگری تبلیغ نشود داشت زیرا ابداعات جدید در ورزش های رزمی مانند مسابقات، جوایز باعث ایجاد دلگرمی خواهد شد و تکرار آنها در سبک و سازمان خود دلگرمی در ماندگاری و دید افقی روشن برای همه سطوح جامعه خاص خود به ارمغان می آورد همچنین به یاد داشته باشید همیشه رفتار شما که معرف رفتار سبک و سازمان است در رصد فدراسیون می باشد.

ایده پردازی :

یک مسئول و یا اعضا کمیته روابط عمومی می بایست همیشه به فکر ابداعات جدید در نحوه اطلاع رسانی تصاویر و در کل ارتقا کیفیت و کمیت خود برای ارائه سبک به اعضا سبک، سازمان و فدراسیون باشند.

باید در نظر داشت که نگاه دیگر سبکها و دیگر روابط های عمومی هم به رفتار ما و نحوه پوشش اخبار و روش های ارائه موفقیت های سبک و سازمان ما است و همیشه باید برای مخاطبان غیر تخصصی و تخصصی جذاب باشد. یادتان باشد ابداع روش‌های جدید خبر رسانی و گرافیک رایانه ای شما را در زمره سبک و سازمان های برتر فدراسیون قرار خواهد داد.

جذب مخاطب :

میتوان تاثیر کمیته روابط عمومی را در جذب مخاطب جدید در اقدامات زیر در نظر گرفت :

1- اطلاع رسانی اخبار داخلی

2 – اطلاع رسانی اخبار بین الملل

3 – معرفی مدیران ارشد بهمراه سوابق ورزشی ، قهرمانی و مدیریت آنها

4 – معرفی قهرمانان داخلی

5 – معرفی قهرمانان خارجی

6 – پوشش کامل خبری مسابقات استانی و کشوری

7 – پوشش کامل خبری مسابقات جهانی و بین المللی

8 – اطلاع رسانی مسابقات پیش رو

9 – پوشش اردوهای تیم ملی سبک

10- برگزاری مسابقات فرهنگی برای رده های سنی پایه

11- نظر سنجی از جامعه ورزشی وخانواده ها

12 – گرافیک حرفه ای برای پرزانته اخبار خود.

روابط عمومی در سبکهای رزمی

تعامل با فدراسیون مربوطه :

مدیر روابط عمومی با حضور در جلسات عمومی، و ارتباط با فدراسیون، باعث ایجاد تعامل با فدراسیون و نگاه مثبت مسئولان رده بالای فدراسیون شده که نگاه مدیران را به سبک و سازمان به دید حرفه ای تغییر دهد. علاوه بر آن با شرکت در جلسات کمیته هایی مانند روابط عمومی، فرهنگی و سمینار های سالیانه هم به ارتقا خود کمک کرده و هم دستاوردهای جدید کمیته های ذکر شده را به سبک خود انتقال داده خواهد شد.

باید در نظر داشت تمدید مجوز فعالیت سالیانه مجموع عملکرد وتعامل شما با فدراسیون است که هرچه پررنگ تر حضور داشته باشید مجور شما به راحتی تمدید خواهد شد.

حضور همیشگی در سبک ، سازمان :

حضور همیشگی در جلسات، مسابقات و سمینارها و ویتارا از اعم وظایف یک مدیر و تیم روابط عمومی می باشد زیرا ابتدا باید به اتفاقات سبک خود واقف بود و از رویدادهای برنامه ریزی شده و اطلاع رسانی آن عقب نماند و سپس با ارائه راهکارهای جدید تبلیغاتی و ارائه گزارش های ذکر شده در بالا به مدیران و روسای کمیته ها سبک را در دید عموم و خانواده ها و قهرمانان  همیشه آماده و حرفه ای نشان داد.

در آخر باید متذکر شد که روابط عمومی بعلت رسالت خبرنگاری در ذات آن فارغ از بحث انتصاب و حکم و یا دستاوردهای مالی یک عشق است و جز با علاقه به آن هیچ گاه موفقیتی به دست نخواهد آمد.

لینک کوتاه : https://razminews.ir/?p=38977
  • کد خبر : 38977

نظرات شما پس از تایید مدیریت نمایش داده میشود.

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
مشارکت در
اطلاع از
guest
0 نظرات کاربران
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

logo-samandehiblankblankblankblankblankوزارت ورزشکمیته ملی المپیکتهران سربلندبوکسجودوفدراسیون انجمن های رزمیوشوتکواندوکاراته