من قهرمان جهان هستم دروغی در ورزشهای رزمی

من قهرمان جهان هستم دروغی در ورزشهای رزمی

دروغ قهرمان جهان هستم، در اواخر دهه هفتاد توسط یکی دو رزمیکار که به دروغ خود را قهرمان جهان معرفی کردند شروع و اپیدمی شد و متاسفانه با همین عناوین به جایگاههای بزرگی در کشور رسیده اند.

این روز ها با پدیده قهرمانی جهان در ورزشهای رزمی روبرو هستیم و در شبکه های مجازی در پروفایل صفحات برخی رزمیکاران نوشته شده است قهرمان جهان ، که به واقعی و غیر واقعی بودن آن در این مقاله اشاره خواهیم کرد.

قهرمان جهان کیست؟

در ورزشهای رزمی و سایر رشته های ورزشی ، رقابتهایی بین کشورها برگزار میشود که هر کشور بهترین ورزشکاران خود را که از سطح شهر و استان و کشور به مرحله حضور در تیم ملی رسیده اند را به این مسابقات اعزام میکنند.

این مسابقات نیز میتواند در قالب تورنمنت، چند جانبه بین چند کشور، شرق و غرب قاره ای ، جهانی و المپیک باشد. و در نهایت برنده این مسابقات عنوان دار خواهد بود. و به عنوان قهرمان معرفی میشوند. در غیر اینصورت هر گونه اعزام انفرادی و شخصی و مبارزه بین دو نفر به هیچ عنوان ارتباطی به مسابقات جهانی نداشته و نمیتوان نام آن را مسابقه جهانی گذاشت.

قهرمان جهان کیست

واقعیت چیست؟

عنوان قهرمانی جهان در ایران خصوصا در ورزشهای رزمی، که از هر چهار نفر یک نفر عنوان آن را یدک میکشد، متاسفانه واقعی نیست و چون مرجعی برای رسیدگی به این ادعاها و تخلفات وجود ندارد ، هر شخصی هر عنوانی را که برایش رضایت بخش باشد برای خود انتخاب میکند.

درواقع این افراد به صورت انفرادی به مسابقاتی میروند که در یک باشگاه یا مجموعه ورزشی در یکی از کشورهایی مانند ترکیه آذربایجان تایلند مالزی دوبی گرجستان ارمنستان و… برگزار میشود. در مواقعی هم اصلا جایی نمیروند و داخل کشور مدال و جام تهیه میکنند و ان را به نمایش گذاشته و خود را قهرمان معرفی میکنند.

گاهی اوقات این افراد مدالهایی با تعداد بیست الی سی عدد در کلکسیون خود دارند که تعداد انها بیشتر از تعداد کل رقابتهای جهانی و آسیایی و تورنمنت های چندین سال است.

برگزار کنندگان این مسابقات در خارج از کشور متوجه این موضوع که ایرانیها و برخی کشورهای آسیایی به دنبال عنوان قهرمانی جهان هستند، شده اند و کلوپهایی در شهرهای مختلف کشورشان ایجاد کرده اند و با دریافت هزینه اقدام به، مبارزات سوری، عکسهای جذاب و خیره کننده، ساخت و فروش کاپ و مدالهای از قبل ساخته شده، راه اندازی وب سایت و درج اسامی آنها در سایتهای نمادین و پر زرق و برق کرده و به این عزیزان خدمت میکنند. در مواقعی برگزار کنندگان این مبارزات ایرانیان مقیم ان کشور نیز هستند.

توجه داشته باشید در مواقعی مبارزه بین دو نفر نیز واقعی انجام میگیرد اما به هیچ عنوان قهرمانی جهان یا آسیا و حتی تورنمنت هم نیست، به صورت توافقی، که فقط برنده و بازنده دارد و چنانچه مسابقات حرفه ای و شرط بندی باشد مبلغی هم به آنها تعلق میگیرد. در واقع اول و دومی ندارد. و سطح مبارزه در حد دو نفر میباشد و به آن مسابقات جهانی گفته نمیشود.

متاسفانه اپیدمی قهرمانی جهان که بین رزمیکاران رواج پیدا کرده به صورت چشم و هم چشمی شده و هر کسی با تهیه مدالهای زیبا و کاپ های سفارشی ساخته شده عرض اندام میکند.

قهرمان جهان کیست

این اتفاق در اواخر دهه هفتاد در ایران توسط یکی دو رزمیکار که به دروغ خود را قهرمان جهان معرفی کردند شروع شد و چون سایرین دیدند هیچ مرجعی به این ادعاها رسیدگی نمیکند ، مرسوم شد، و امروزه میبینیم از هر 4 نفر یک نفر خود را قهرمان جهان معرفی میکند. و متاسفانه با همین عناوین به جایگاههای بزرگی در کشور رسیده اند.

در این زمینه فدراسیون های رزمی فقط اطلاعیه دادند افرادی که در لیست ملی پوشان فدراسیون نیستند، قهرمانی انها مورد تایید نیست و برخورد میشود. که هیچگاه برخورد نشد وبیشتر و بیشتر نیز شد.

نتیجه اینکه تنها قهرمانی های معتبر جهانی فقط شامل تیم های ملی یک فدراسیون ورزشی در کشور میباشد و خارج از  فدراسیون رویدادهای عموما شخصی هستند.

این موضوع باید توسط مسئولین وزرات ورزش و جوانان و فدراسیونهای رزمی پیگیری شود. و بانک اطلاعاتی جامع و کاملی با دسترسی آسان برای استعلام و اطلاع مردم ایجاد نمایند.

قهرمان جهان کیست

این مقاله صرفا جهت آشنایی شما عزیزان که شاید بخواهید خودتان و یا فرزندتان را برای یادگیری و آموزش در باشگاهها ثبت نام کنید، توضیح داده شده است که موارد تبلیغاتی را در نظر داشته باشید و از مراجع معتبر استعلام بگیرید.

قهرمانی جهان آسیا و المپیک فقط در قالب تیم ملی فدراسیونها واقعی است. در غیر اینصورت غیر واقعی میباشد. قهرمانان را میتوانید با مراجعه به وب سایت فدراسیونها در قالب تیم ملی جستجو نمایید.

علی محمدی شیخلر، کارشناس نویسنده و تحلیلگر ورزشهای رزمی .
لینک کوتاه : https://razminews.ir/?p=27383
  • کد خبر : 27383

نظرات شما پس از تایید مدیریت نمایش داده میشود.

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 3
مشارکت در
اطلاع از
guest
3 نظرات کاربران
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

logo-samandehiblankblankblankblankblankوزارت ورزشکمیته ملی المپیکتهران سربلندبوکسجودوفدراسیون انجمن های رزمیوشوتکواندوکاراته