برخی مخاطرات بسته شدن باشگاه های ورزشی برای کودکان

برخی مخاطرات بسته شدن باشگاه های ورزشی برای کودکان
با کاهش یا توقف مراکز فعالیت های فیزیکی، توانایی کودکان در انجام فعالیتهای بدنی کافی (PA) و کم تحرک بیش از حد (SB) برای حفظ سلامتی و جلوگیری از بیماری محدود گردیده است.
بدنبال گسترش بیماری کوئید-۱۹، بسیاری از استان های کشور تعطیلی مدارس را تا پایان سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ تمدید کردند.

در نتیجه، کودکان و نوجوانان دیگر به فعالیت های بدنی مدرسه محور، مانند تربیت بدنی، تعطیلات و پیاده روی دسترسی ندارند. لیگ های ورزشی تیم های جوانان در کشور و تقریبا تمام تمرینات و بازی های رسمی از اواخر سال ۱۳۹۸ لغو گردید.

کلاسهای تناسب اندام و فعالیتهای جوانان مانند ژیمناستیک، کشتی و ورزشهای رزمی نیز لغو یا به صورت نیمه تعطیل شد. پارک های عمومی، زمین های بازی، مسیرهای پیاده روی و سواحل، تفرج گاه های محلی بسته شدند. اگرچه این اقدامات فاصله گذاری اجتماعی برای کاهش سرعت گسترش کوئید-۱۹ ضروری است، اما نباید از مخاطرات و پیامدهای دیگر این امر غافل شویم.

با کاهش یا توقف مراکز فعالیت های فیزیکی، توانایی کودکان در انجام فعالیتهای بدنی کافی (PA) و کم تحرک بیش از حد (SB) برای حفظ سلامتی و جلوگیری از بیماری محدود گردیده است.

تعطیلی باشگاهها

تغییرات کوتاه مدت فعالیتهای بدنی کافی و کم تحرک بیش از حد، در واکنش به کوئید-۱۹ ممکن است به طور دائمی ریشه دواند و منجر به افزایش خطر چاقی، دیابت و بیماری های قلبی عروقی در کودکان شود. استراتژی های برنامه ای و سیاستی باید در راستای ارتقا فعالیتهای بدنی کافی و کاهش کم تحرک بیش از حد برای ۱۲ ماه آینده باشد.

ارتقا سطح کافی فعالیتهای بدنی کافی، در کودکان یک مسئله مهم بهداشت عمومی است.  فعالیتهای بدنی کافی  و رفتار کم تحرک بیش از حد،  در بین کودکان یک مشکل قابل توجه است زیرا الگوی رفتارهای بهداشتی در دوران کودکی احتمالاً تا بزرگسالی ادامه دارد و می تواند منجر به افزایش خطر و ابتلا به طیف وسیعی از بیماری های جدی سلامتی شود (به عنوان مثال ، اضافه وزن / چاقی ، دیابت نوع II و سندرم متابولیک) که  در اواخر کودکی و بزرگسالی شایع است.

 

لینک کوتاه : https://razminews.ir/?p=10724
  • کد خبر : 10724

نظرات شما پس از تایید مدیریت نمایش داده میشود.

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
مشارکت در
اطلاع از
guest
0 نظرات کاربران
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

logo-samandehiblankblankblankblankblankوزارت ورزشکمیته ملی المپیکتهران سربلندبوکسجودوفدراسیون انجمن های رزمیوشوتکواندوکاراته