تفاوت دیدگاه رزمیکاران و مردم عادی از کاراته

تفاوت دیدگاه رزمیکاران و مردم عادی از کاراته
کاراته در دیدگاه اکثر مردم عادی تداعی فیلم های اکشن است که یک نفر با مهارت خاص در برابر چند نفر مهاجم می ایستد و گاها با دستان خالی از خود محافظت می کند و یا افراد مزاحم درگیر میشود.

کاراته در دیدگاه اکثر مردم عادی تداعی فیلم های اکشن است که یک نفر با مهارت خاص در برابر چند نفر مهاجم می ایستد و گاها با دستان خالی از خود محافظت می کند و یا افراد مزاحم درگیر میشود.

برخی دیگر از مردم دیدگاهشان نسبت به ورزش رزمی کاراته ، خشن و غیر قابل انعطاف است و از زیبایی بدن و اندام فرد میکاهد و باعث زبری و خشن بودن دست ها و سایر اندام بخصوص در بانوان است ، و باعث روحیه ای خشن در آنها میشود.

دیدگاه در کاراته

ولی آیا واقعا کاراته اینگونه است؟

در این مقاله به شما خواهیم گفت که فلسفه کاراته چیست ؟ و علیرغم تصورات مردم عادی ، کاراته  نه تنها خشن نیست بلکه دارای لطافت هم هست، یک کاراته کار باید در اثر تمرینات درست دارای روح بزرگ و لطیفی بشود.

کاراته هنر دفاع کردن هست، اساساً کاراته ورزش نیست بلکه راهی است برای تندرستی و سلامتی جسمی و پالایش روحی از آلودگی ضدانسانی و در نهایت دست‌یابی به یک زندگی آرام و بهتر.


کاراته نوعی فلسفه زندگی است که در دو بعد تن و روان به‌طور موازی گسترده و فعال است.

نخست اینکه با تمرینات مستمر و منظم ورزشی که همگی بر بنیان علمی و فیزیکی حرکتی و مفاصل و اندام‌های بدن استوار هستند هنرجوی کاراته‌کا بعد از چند ماه به شکلی منطقی دارای عضلات و مفاصل قوی و بدنی با استقامت فوق‌العاده خواهد گردید،  و چون این تمرین‌ها براساس اصول علمی حرکت‌ شناسی مفاصل بدن پایه‌ریزی شده است از این رو آسیب‌ پذیری شخص ورزشکار درطول تمرین تقریباً به میزان صفر می‌رسد.

 

فلسفه کاراته

از طرفی دیگر وقتی هنرجوی کاراته در طول جلسه‌های تمرین شناختی نسبی پیرامون فیزیولوژیکی بدن و حرکات ورزشی پیدا می‌کند ، خودش نیز تا حدود زیادی در رابطه با انجام حرکت‌های مضر و غلط محتاط شده و از حرکات اشتباه خودداری می‌کند.

همچنین به‌دلیل اینکه ماهیت اصیل کاراته که بر مبنای تواضع و فروتنی و ادب و احترام متقابل بین افراد و دوری از خشونت بنا شده و بر اجرای درست این اصول تأکید می‌شود  ، شخص کاراته‌کا ناخودآگاه در مسیر اعتلای انسانی رشد کرده و ارتقای فکری پیدا می‌کند و حتی اگر در ابتدا شرور بوده و با نیتی شر به کاراته روی آورده باشد بعد از مدتی به‌طور منظم و طبیعی اصلاح گشته و به سمت خیر تغییر جهت می‌دهد.

چون فنون کاراته بر پایه حرکت مفاصل و بسیار نرم و سبک به‌صورت لحظه‌ای انجام می‌گردد، هیچ فشار  مضاعفی به توان شخصی وارد نمی‌آورد.

ارائه شده توسط : هومن زرگری ، محقق و پژوهشگر رزمی و کاراته بیوگرافی هومن زرگری.

 

لینک کوتاه : https://razminews.ir/?p=10258
  • کد خبر : 10258

نظرات شما پس از تایید مدیریت نمایش داده میشود.

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
مشارکت در
اطلاع از
guest
0 نظرات کاربران
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

logo-samandehiblankblankblankblankblankوزارت ورزشکمیته ملی المپیکتهران سربلندبوکسجودوفدراسیون انجمن های رزمیوشوتکواندوکاراته