معرفی فیلم سینمایی ورزشی، روانشناختی، نقطه کور

معرفی فیلم سینمایی ورزشی، روانشناختی، نقطه کور
معرفی فیلم سینمایی ورزشی، روانشناختی، نقطه کور

معرفی فیلم سینمایی : The Blind Side-2009

ژانر فیلم: ورزشی-روانشناختی- انگیزشی-مربیگری

 برخی مربیان از نقش و تاثیر ویژگی ها و روش های روانشناختی در قهرمان سازی غافل هستند. باید اذعان داشت در مسیر قهرمانی ابتدا استعداد ورزشی و سپس روش های روانشناختی حرف اول را خواهند زد، و تاثیر هیچیک را نمی توان کمتر از دیگری دانست.

فیلم به ما می آموزد گاهی با ترفندهای حمایتی روانشناختی می توان حتی از افراد منزوی قهرمان و ستاره ساخت.

نقد فیلم:

این فیلم بر اساس یک داستان واقعی زندگی “جو تیسمن” یک ورزشکار معروف رشته «فوتبال آمریکایی» ساخته شده است.

ابتدای فیلم “مایکل اوهر” نوجوانی سیاهپوست و بی خانمان است وعلیرغم استعدادهای ذاتی، ترکیب بدنی و قدرت بسیار بالا، جوانی چاق، تنبل و کند ذهن است. ولی بعد از ملاقات او با تووهیسکه نقش حامی و شبه مادر را برای او ایفا می کند. موفق می شود نه تنها بر مشکلات روحی و انگیزشی ناشی از زندگی گذشته خود فائق آید بلکه تبدیل به یک بازیکن تراز اول فوتبال امریکایی NFL گردد.

به طور معمول، افرد از والدین خود می آموزد که چگونه در شرایط خاص در برابر برخی محرک ها واکنش احساسی نشان دهند (اصطلاح روانشناختی، آینه کردن).

مهارت های “خود تنظیمی” به تدریج در فرد رشد می کند. در سناریوی مایکل، از نظر عواطف خودتنظیمی به او آموزش داده نشده بود. رشد وتوسعه  ویژگی های روانی اجتماعی تلفیقی از اصول رشد فردی، روانی و فرهنگی یا اجتماعی است. نگاه روانشناختی اجتماعی به این مشکلات متمرکز می شود که ریشه مشکلات در مسائل مربوط به روابط است.

هاینز کوهوت می گوید که : انسانها نیازهای خودشیفته ای دارند که توسط افراد دیگر برآورده می شود. این فیلم به ما می آموزد گاهی با ترفندهای حمایتی روانشناختی می توان حتی از افراد منزوی قهرمان و ستاره ساخت.

 دیدن این فیلم ورزشی-روانشناختی را به همه مربیان و دست اندرکاران ورزش توصیه می کنم.

غلامرضا بزرگمهر، پژوهشگر فناوری و علوم ورزش

 

ورزشهای رزمی رزمی اخبار رزمی آموزش

 

 

لینک کوتاه : https://razminews.ir/?p=12514
  • کد خبر : 12514

نظرات شما پس از تایید مدیریت نمایش داده میشود.

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
مشارکت در
اطلاع از
guest
0 نظرات کاربران
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

logo-samandehiblankblankblankblankblankوزارت ورزشکمیته ملی المپیکتهران سربلندبوکسجودوفدراسیون انجمن های رزمیوشوتکواندوکاراته