مسابقات MMA زیبایی رزمی ندارد و هنر رزمی نیست

مسابقات MMA زیبایی رزمی ندارد و هنر رزمی نیست

اکثر هنرهای رزمی که MMA از انها به عنوان ترکیب در مبارزات استفاده میکنند به هیچ عنوان این ورزش را قبول ندارند و آن را هنری نازیبا و غیر رزمی میدانند.

اگر درمورد ورزش ترکیبی رزمی MMA چیزی نمیدانید میتوانید مطلب زیر را مطالعه نمایید.

معرفی ورزش MMA

همانطور که میدانید هنرهای رزمی در هر رشته ای زیبایی و جذابیت خودش را دارد . و هر رشته ای از رزمی و حرکات و نمایشهایی که دارد نشان دهنده نماد و یا داستان اساطیر و اسطوره ها میباشد .

در ورزشهایی مانند کاراته تکواندو کونگ فو وشوو و … علاوه بر هنر مبارزه ، هنر اجرای نمایش و تکنیک های زیبایی وجود دارد که ساعت ها بیننده را جذب میکند .

امروزه مبارزاتی بوجود آمده است که صرفا جنبه تجارت دارند و علاقمندان بیشتری هم به خود جذب کرده اند. هنرهای رزمی ترکیبی به نام  MMA که بیشتر به کتک کاری گلادیاتوری قدیم شبیه است تا هنرهای رزمی.

ام ام ای

 

هنر رزمی تکواندو بوکس جوجیتسو کشتی و حتی کیک بوکسینگ به تنهایی زیبایی و جذابیت های خاصی دارد ، اما ترکیب این ورزشها آش شله قلمکاری شده است که فقط خشونت و نا زیبایی را نشان میدهد .

اگر به مسابقات حرفه ای و آماتور این رشته توجه کنید، فقط دو سه حرکت از آنها خواهید دید. یک مشت و یا یک لگد و نهایتا گرفتن و زمین کوبیدن است ،

بیشترین وقت این مبارزه روی زمین است که روی حریف اقدام به زدن مشت به صورت کرده و تلاش میکند تا مشتهای خود را بی امان به صورت حریفش بکوبد. در هنر های رزمی به هیچ عنوان به حریفی که روی زمین افتاده باشد ضربه نمیزنند در غیر اینصورت این کار رزمی نیست.

این مبارزه زیبایی خاصی ندارد حتی به اندازه ۳۰ ثانیه هم نمایشی از بوکس و تکواندو ضربات دست وپای زیبای کاراته را نخواهید دید . هر چه بیشتر به جلو میرویم حرکات و ضربات دست و پای رزمی در این ورزش کمتر میشود و بیشتر همدیگر را میگیرند و زمین میزنند تا بتوانند با مشت به صورت ضربه بزنند. و تنها تلاش آنها هم حرکتی به نام گیوتین است که تلاش میکنند همدیگر را با این حرکت خفه کنند . تمام تلاش این مبارزه همین است به همین خاطر زیبایی رزمی و هنرهای نمایشی رزمی ندارد .

گیوتین

 

بهتر است به عنوان هنرهای رزمی از آن یاد نشود. میتوان به آن درگیری خیابانی یا مبارزات قدیمی گلادیاتوری گفت.

اکثر هنرهای رزمی که MMA از انها به عنوان ترکیب در مبارزات استفاده میکنند به هیچ عنوان این ورزش را قبول ندارند و آن را هنری نازیبا و غیر رزمی میدانند.

متاسفانه برخی جذابیت ها و تبلیغات در بین جوانان و نوجوانان که بیشتر هم جنبه تجاری دارد توسط سازمان  UFC  که برگزار کننده این مبارزات است صورت میگیرد.

روحیه خشن گرایی و خصومت طلبی را بیشتر رواج میدهد و سعی دارد با جوایز نقدی وسوسه انگیز مبارزین را به سمت خود سوق بدهد. وجود دلال های پول ساز در این ورزش باعث شده تا تبلیغات وسیعتری در این ورزش انجام شود.

برای یک دلال و واسطه ای که فقط برای رسیدن به سود خود می اندیشد مهم نیست که چه کسی با چه مهارتی به این مسابقات وارد شود. فقط دریافت هزینه برایشان مهم میباشد.

مسابقات MMA زیبایی رزمی ندارد و هنر رزمی نیست

در سالهای اخیر حتی در کشورمان شاهد بودیم که جوانانی که جذب این رشته شده اند و حتی از تخصص فنی هم برخوردار نبودند، با پرداخت مبالغی به دلالان وارد این مسابقات شدند و حتی تا حد مرگ نیز جلو رفتند.

و یا افرادی بودند که فقط برای تبلیغات کار خودشان و اینکه عنوان کنند که وارد این مسابقات شدند ، با پرداخت هزینه های بالا وارد این مسابقات شدند و کمتر از ۳۰ ثانیه ناک اوت شدند..

اگر با یک شخصی که MMA کار میکند، جداگانه با روشهای متفاوت مبارزه شودموفق نخواهند شد.

به عنوان مثال اگر با یک بوکسور بخواهند فقط بوکس کار کنند شکست خواهند خورد . یا با یک کیک بوکسینگ کار و یا یک تکواندو کار و …

چون در این رشته ها تبحر و تخصص این افراد را ندارند و فقط چند تکنیک از انها را دارند که ان هم در مبارزات خود MMA نمیتوانند استفاده کنند تنها حرکتی که میتوانند خوب از آن استفاده کنند این است که حریف را بگیرند و به زمین بزنند و مشت به صورت حریف بکوبند که آن هم چندان دقیق و موثر نیست.

هدف از درج این مطالب تخریب ورزش یا تعصب و رشته خاصی نیست ، اگر تخصصی و منطقی و فنی به این موارد نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که واقعا این ورزش به غیر از جذابیتهای تبلیغاتی هیچ بار اموزشی و زیبایی هنرهای رزمی را ندارد . اما میتواند به عنوان یک ورزش غیر رزمی معرفی شود. هنوز در بین اساتید بزرگ رزمی در دنیا این ورزش به عنوان هنرهای رزمی تلقی نمیشود.

بسیاری از دوستان در مورد انتخاب رشته رزمی سوال میکنند و حتی برخی پدر مادر ها نگران سلامتی فرزندان خود هستند، و رسانه رزمی نیوز وظیفه خود میداند با نظر تخصصی کارشناسان و پیشکسوتان و مشاورین ورزشهای رزمی ، مطالب و راهنمایی های خود را ارائه بدهد.

نویسنده : علی محمدی – بیوگرافی علی محمدی

مبارزه ام ام ای

یو اف سی

 

 

 

لینک کوتاه : https://razminews.ir/?p=7386
  • کد خبر : 7386

نظرات شما پس از تایید مدیریت نمایش داده میشود.

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 3
مشارکت در
اطلاع از
guest
3 نظرات کاربران
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

logo-samandehiblankblankblankblankblankوزارت ورزشکمیته ملی المپیکتهران سربلندبوکسجودوفدراسیون انجمن های رزمیوشوتکواندوکاراته