معرفی و تاریخچه ورزش رزمی ام ام ای MMA

معرفی و تاریخچه ورزش رزمی ام ام ای MMA
ورزش هنرهای رزمی ترکیبی Mixed Martial Arts  با علامت اختصاری  MMA  مورد علاقه بسیاری از نوجوانان و جوانان میباشد که ورزشی بسیار خشن و پر برخورد میباشد.
ام ام ای ، قبل از  معرفی هنر رزمی MMA مختصری درمورد رزمی بخوانیم .

ورزش های رزمی از هزاران سال پیش رواج داشته است و حتی میتوان گفت از بدو تولد انسان ، رزمی وجود داشته زیرا هر گونه درگیری و حرکت و ضربه و دفاع از سوی انسان به طور کل یک رزم حساب میشود .این حرکات توسط خود انسانها با گذشت زمان شکل و فرم و قواعد خاصی به خود گرفته است و تبدیل به هنر شده است.

ورزش های بسیاری از شاخه های هنرهای رزمی هستند مانند :

کاراته ، تکواندو ، جودو ، بوکس ، ووشو ،کونگ فو ، کشتی  و…

امروزه و در عصر حاضر با پیشرفت علم و تکنولوژی ورزش کردن هم به سمت پیشرفت سوق داده شده است . ورزش هنرهای رزمی ترکیبی Mixed Martial Arts  با علامت اختصاری  MMA  مورد علاقه بسیاری از نوجوانان و جوانان میباشد که ورزشی بسیار خشن و پر برخورد میباشد.

mma

اگر به گذشته برگردیم ، به گذشته های خیلی دور ، متوجه خواهیم شد که در برخی کشور ها مسابقاتی در خیابان یا محله ها و یا مکان های ورزشی به صورت سنتی برگزار میشد. در گیری هایی که ترکیبی از مشت و لگد و گرفتن و زمین  زدن و ضربه زدن بوده است. مانند گلادیاتور ها.

رقابت‌های وال تودو که از سال ۱۹۲۰ در برزیل رواج داشته است را میتوان در MMA امروزی مشاهده کرد. و یا ورزش پانکریشن ترکیب رشته‌های مختلف رزمی، بین سال‌های ۱۹۶۰ تا ۱۹۷۰ رشد پیدا کرد . در آن سالها اسطوره هنر های رزمی یعنی بروسلی نیز سعی داشت تا از تک شاخه ای و تک محوری ورزش های رزمی بیرون بیاید و به همه بگوید که سبک و رشته مهم نیست ، مهم این است که شما با هر تکنیکی بتوانید بر حریف خود غلبه کنید.

اگر کاراته کار هستید ، میتوانید به شیوه یک بوکسور هم مبارزه کنید ، اگر بوکسور هستید میتوانید به شیوه یک جودوکار هم مبارزه کنید و ترکیبی از همه رشته های رزمی را در هنر خود پیاده کنید .

معرفی و تاریخچه ورزش رزمی ام ام ای MMA

با توجه به تاثیر گذاری صحبت های بروسلی ، شخصی به نام  دانا وایت به صورت عملی وارد رقابت‌های رزمی شد. و با قرار دادن قواعد و قوانین چندین رشته رزمی ، یک سیستم ترکیبی به نام هنرهای ترکیبی ایجاد کرد . دانا وایت سازمانی با نام UFC را تاسیس و مبارزات آزاد ترکیبی  ام ام ای را به عنوان مبارزات این سازمان تعیین کرد.

دانا وایت یو اف سی

 دانا وایت عنوان پایه گذار مسابقات MMA  و رییس سازمان UFC  میباشد .

MMA  از سال ۱۹۹۳ با برگزاری مسابقات توسط سازمان  UFC در ایالات متحده و به دنبال آن رقابت‌های PRIDE در سال ۱۹۹۷ در ژاپن کلید خورد. و هدف اصلی این بوده که MMA را به عنوان یک ورزش به جامعه معرفی و گسترش دهند. مسابقات MMA هم‌اکنون در سراسر جهان کاملاً شناخته شده و در ایالات متحده و ژاپن از محبوبیت شگرفی برخوردار است. MMAدر ایران نیز بین جوانان و حتی نوجوانان محبوبیت دارد.

به اینستاگرام رزمی نیوز بپیوندید.
لینک کوتاه : https://razminews.ir/?p=7381
  • کد خبر : 7381

نظرات شما پس از تایید مدیریت نمایش داده میشود.

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
مشارکت در
اطلاع از
guest
1 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

logo-samandehiblankblankblankblankblankوزارت ورزشکمیته ملی المپیکتهران سربلندبوکسجودوفدراسیون انجمن های رزمیوشوتکواندوکاراته