آیا تغذیه ورزشی قهرمانی هزینه زیادی دارد

آیا تغذیه ورزشی قهرمانی هزینه زیادی دارد

در دنیای امروز ،همه ورزشکاران به دنبال کسب عنوان قهرمانی و مدال های رنگین هستند.  همه آنها تلاش میکنند، وتمرینات […]

در دنیای امروز ،همه ورزشکاران به دنبال کسب عنوان قهرمانی و مدال های رنگین هستند.  همه آنها تلاش میکنند، وتمرینات زیادی را انجام میدهند، و نگران تغذیه خود هستند. که چه چیزی را مصرف کنند تا باعث قهرمانی شود. در واقع هیچ مواد پروتِئینی و غذایی وجود ندارد که با خوردن آن انسان قهرمان ورزشی شود.

اما برنامه های منظم و طبقه بندی شده برای خوردن غذا و مکمل ها و ویتامین ها، در روند سلامتی و درست عمل کردن سیستم بدن در ورزش بسیار مهم و حائز اهمیت است.

شاید یک ورزشکار در روز ساعت ها تمرین کند تا در اوج آمادگی باشد ، ولی اگر تغذیه مناسبی نداشته باشد قطعا در روند مسابقات با مشکل و ضعف بدنی و جسمانی مواجه خواهد شد.

 

کراتین مکمل

 

آیا باید برای تغذیه هزینه بالایی پرداخت کرد؟

نیازی به هزینه بالا برای پر بار کردن عضلات و بدن خود و رسیدن به قهرمانی نیست . تمامی مکمل هایی که برخی ورزشکاران استفاده میکنند در تمامی مواد خوراکی طبیعی که ما روزانه مصرف میکنیم وجود دارد.

انواع ویتامین ها و مقوی ها، در همه غذا ها و سبزیجات و حبوبات میوه جات و آشامیدنی ها و سایر خوراکی ها وجود دارد. فقط کافیست زمان و نوع و چگونگی مصرف آن را بدانید و به درستی مصرف کنید .

همانطور که از نام آن پیداست ما به پروتئین های ساخته شده می گوییم مکمل  در واقع این ویتامین ها مکمل هایی هستند که در کنار غذا برای جبران ویتامینهای نداشته استفاده میشوند. اصل ویتامین ها در خود خوراکی های طبیعی روزمره ما وجود دارد.

 

تغذیه طبیعی

 

سیب زمینی ، نان ،غلات ، حبوبات ، سبزیجات ، میوه ها ، آب میوه ها ، گوشت سفید ، گوشت قرمز ، و…. همه این مواد خوراکی شامل ویتامینهای لازم هستند. که البته بستگی به طبیعی و محلی و سالم بودن آنها نیز دارد . که مواد بیشتری در آنها میتوان یافت.

متاسفانه امروزه استفاده از مواد ساخته شده در قالب قرص و پودر و آمپول های هورمونزا با بسته بندی های تبلیغاتی و فریب دهنده بسیار زیاد شده است.

به عنوان مثال پودری که به عنوان کاهش وزن، تنظیم کننده قند خون، تقویت استخوان ها و کنترل کلسترول در بسته بندی های شکیل و فریب دهنده عرضه میگردد. از همان مواد اولیه پنیر میباشد .

شما میتوانید آب پنیری که ما هها در آن پنیر نگهداری میشود به اضافه مقداری از پنیر را خشک کرده و به پودر تبدیل کنید و از آن به عنوان پودر مکمل استفاده نمایید . که خاصیتی چندین برابر از پودر های مکمل دارد . و همینطور ترکیبات خواراکی های دیگر .

 

در واقع نیازی به هزینه زیادی برای تغذیه در ورزشی نیست، و البته باید اصول و استفاده صحیح و به موقع و زمان استفاده آنها را همزمان با ورزش بدانید و یا از پژشک متخصص اینکار کمک بگیرید.

 

نتیجه میگیریم که مکمل های مصنوعی ،چندان تاثیری در قهرمانی و یا قهرمان پروری نخواهد داشت.

نتیجه قهرمانی، تلاش و تمرین و مصرف صحیح همان غذای روزانه میباشد. اگر به طور منظم غذای روزمره خود را استفاده نمایید نیازی به تغذیه مکمل نخواهید داشت.

تمامی قهرمانان قدیمی که مکملی در زمان آنها وجود نداشت با همان تغذیه روزمره، ورزشکارانی قوی و قهرمان و مدال آور بودند. و حتی سالها پس از کناره گیری از ورزش و قهرمانی بدنی سالم و تنومند داشتند.

 

تغذیه ورزشی

اما امروزه پس از چند ماه جدایی از ورزش قهرمانی و پودر و مکمل و هورمونها ، سیستم بدن دچار مشکلات و ضعف ها و بیماریهای بسیار خطرناکی خواهند شد.

امیدواریم این مقاله ورزشی برای شما مفید بوده باشد.

با دیگر آموزشهای ما در زمینه ورزش و تغذیه همراه باشید.

نویسنده : علی محمدی شیخلر ، بیوگرافی علی محمدی

 

 

لینک کوتاه : https://razminews.ir/?p=7469
  • کد خبر : 7469

نظرات شما پس از تایید مدیریت نمایش داده میشود.

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
مشارکت در
اطلاع از
guest
0 نظرات کاربران
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

logo-samandehiblankblankblankblankblankوزارت ورزشکمیته ملی المپیکتهران سربلندبوکسجودوفدراسیون انجمن های رزمیوشوتکواندوکاراته