چرا MMA آزاد نمی شود؟ منتظر حوادث و مرگ یا سودجویی دلالان؟

چرا MMA آزاد نمی شود؟ منتظر حوادث و مرگ یا سودجویی دلالان؟
مبارزات داخل قفس در ایران به معنای ، هزینه کن تعهد بده ، بکشی یا بمیری به پای خودت ، ما مسئولیتی نداریم. با توجه به اینکه در کشور ما هنوز مجوز برگزاری مسابقات ام ام ای MMA صادر نشده است ، اما برخی از افراد اقدام به برگزاری غیر قانونی این مسابقات (مسابقات زیرزمینی) می کنند.

مدتی است که ورزش پرطرفدار MMA در بین جوانان رزمیکار محبوبیت پیدا کرده است. با توجه به اینکه در کشور ما هنوز مجوز برگزاری مسابقات ام ام ای MMA صادر نشده است ، اما برخی از افراد اقدام به برگزاری غیر قانونی این مسابقات (مسابقات زیرزمینی) می کنند. و قطعا در مقابل هر گونه حوادث ناشی از مبارزات حتی مرگبار هیچ مسئولیتی را در قبال مبارزین و هنرجویان قبول نمیکنند.

این مسئله معضل بسیار بزرگی در جامعه شده است و روز به روز این مسابقات غیر قانونی، بیشتر میشود و هنوز مسئولین فکری برای رسمی کردن این مسابقات نکرده اند.

ام ام ای در ایرانmma

 

 

 

 

 

در دو سه دهه گذشته ورزشهای رینگی مانند بوکس ، کیک بوکسینگ ، فول کنتاکت ، سانشو ، کونگ فو ، و کلیه سبکهای رینگی و مبارزات آزاد ، به مرور زمان مجوز فعالیت و برگزاری مسابقات را اخذ کردند . در ابتدا با این نوع مبارزات نیز مخالفتهایی هم میشد . اما با استاندارد سازی و راهکارهای جلوگیری از صدمات شدید برای فرد مبارز ، سعی شد تا از هر گونه حرکات خطر آفرین جلوگیری شود.

سالهاست که این نوع ورزشها و سبکها فعالیت دارند و برای مردم نیز عادی شده است و هر چه از فعالیت آنها میگذرد اطلاعات فنی و تخصصی به روز، و درصد آسیب دیدگی ها نیز کمتر میشود.

حال در مورد سبک مبارزه MMA  ( ام ام ای ) اگر مسئولین ورزش اراده کنند، میتوانند با به کارگیری از متخصصین و کارشناسان ورزش های رزمی برای رشته رزمی MMA  نیز برنامه ریزی و استاندارد سازی مناسب با ورزش ایرانی نمایند، و این رشته رزمی را برای جوانان و علاقمندان فعال کنند.

اینکه هنوز اقدامی برای اینکار صورت نگرفته است، حتما دلایلی داشته است ، اما عده ای از افراد نامتخصص و یا به قولی دلال که بیشتر جهت کسب درآمد و رزومه کاری خودشان فعالیت میکنند از این موقعیت سو استفاده کرده و اقدام به برگزاری مسابقات غیر قانونی و بدون مجوز در مکانهای پنهان مینمایند.

بعضا مشاهده شده که از شرکت کنندها تعهد و رضایتنامه های اجباری نیز درخواست میکنند که در صورت هر گونه مشکل جانی و مالی هیچگونه مسئولیتی را به عهده نمیگیرند. برخی افراد هم به بهانه اینکه مسابقات آنها رسمی است با استفاده از لوگوی برخی سبکهای رسمی و فدراسیونها اعتماد سازی میکنند . و یا از شرکت کننده ها تقاضای کارت بیمه مینمایند. و اعلام میکنند مسابقات رسمی است و باید کارت بیمه داشته باشید.

اما این کار، صرفا جهت رد گم کردن و یا اعتماد سازی است . زیرا بیمه ورزشی، مسابقات غیر قانونی را پشتیبانی نمیکند.

ام ام ای یو اف سی

 

 

 

 

 

بسیاری از رزمیکاران علاقمند به این روش مباره که در دنیا نیز پر طرفدار است ، ناچارند به این سازمانهای رسمی یا غیر رسمی که در ایران تشکیل شده است مراجعه کنند و تمامی شرایط  قرار داده شده برای مبارزه را قبول کرده و تعهد و رضایت اتفاقات و حوادث را هم بدهند . وبرگزار کننده ها نیز از این موقعیت سو استفاده کرده و تا جایی که میتوانند قوانین و تعهداتی را قرار میدهند تا در صورت بروز هر گونه حوادث و مشکلی از مسئولیت و تعهد ها شانه خالی کنند.

مبارزات داخل قفس در ایران به معنای ، هزینه کن تعهد بده ، بکشی یا بمیری به پای خودت ، ما مسئولیتی نداریم.

امیدواریم مسئولین ورزش و روسای فدراسیون های رزمی که متولی این نوع سبکهای رزمی هستند ، با صدور مجوز های رسمی برای واجدین شرایط این روش مبارزات از حوادث و صدمات جانی و مالی و روحی جوانان علاقمند ، و کوتاه کردن دست دلالان و سود جویان جلوگیری نمایند.

شورای تحلیل و بررسی ورزش های رزمی  پایگاه خبری رزمی نیوز
به اینستاگرام رزمی نیوز بپیوندید.
لینک کوتاه : https://razminews.ir/?p=13174
  • کد خبر : 13174

نظرات شما پس از تایید مدیریت نمایش داده میشود.

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
مشارکت در
اطلاع از
guest
0 نظرات کاربران
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

logo-samandehiblankblankblankblankblankوزارت ورزشکمیته ملی المپیکتهران سربلندبوکسجودوفدراسیون انجمن های رزمیوشوتکواندوکاراته