پارادوکس کاراته کنترلی ،موفقیت اجرای گروه ترانه در عصر جدید

پارادوکس کاراته کنترلی ،موفقیت اجرای گروه ترانه در عصر جدید

اجرای گروه ترانه در برنامه عصر جدید این پیام را داد که شاید وقت آن رسیده مسئولین فدراسیون جهانی کاراته، پارادوکس بین کاراته سنتی و المپیکی را حل و فصل نمایند.

همانطور که میدانید در برنامه عصر جدید گروه کاراته کاران با نام گروه ترانه که متشکل از دختران کاراته کا اصفهانی بود اجرای زیبای زیبایی داشتند که در نهایت با زنگ طلایی ژاله صامتی، راهی مرحله بعد شدند.

تقریبا کل جامعه کاراته از این اقبال و موفقیت به شعف آمدند. حتی صفحات رسمی فدراسیون کاراته نیز احساسات مسرت و غرور خود را به معرض بروز نهادند، که کاری پسندیده بود.

اگر به اجرای این گروه دقت کرده باشید سرشار از خلاقیت و نوآوری بود، شاید اگر لباس رسمی کاراته بر تن این قهرمانان نبود، کمتر کسی به رشته اصلی آنها پی می برد.

وقت آن رسیده که مسئولین فدراسیون جهانی کاراته، پارادوکس بین کاراته سنتی و المپیکی را حل و فصل نمایند.

از سال 1999 که کمیته بین المللی المپیک (ICO)، فدراسیون جهانی کاراته (WKF) را به رسمیت شناخت تقریبا تمام تلاش های حضور در المپیک ناکام ماند. تنها در سال 2015 به میمنت المپیک توکیو(زادگاه کاراته) 2020، راضی به اضافه نمودن کاراته در لیست کوتاه به همراه چند رشته دیگر شد و در نهایت در سال 2016 حضور آنها را تصویب کرد.

ولی متاسفانه المپیک 2024 پاریس، به رشته “بریک دنس” چراغ سبز و به “بیسبال” و “کاراته” دست رد داد.

از برخی مسئولین جهانی المپیک نقل شده است: اگر WKF بخواهد توسط IOC تأیید شود، ساختار سازمانی آن باید با اصول المپیک سازگار باشد. ایراداتی مطرح است که برخی ماده های اساسنامه  تمام فدراسیون های ملی WKF با اصول اساسی المپیک (که در منشور المپیک ارائه شده است) تطابق ندارد. برخی ایرادات نیز بر ایمنی، تعدد سبک ها، منطق قوانین داوری و شفاف سازی حسابرسی های سازمانی نیز مطرح شده است که فعلا ما قصد نداریم در این خصوص بحث کنیم.

به نقل از مسئولین جهانی کاراته: در سالهای اخیر، کاراته به لطف تغییرات قوانین WKF  (کاتا و کومیته)  تبدیل به رقابت منصفانه، سرگرم کننده، هیجان انگیز و مهمتر از “همه بی خطر” شده است. و پیش بینی شده بود که از رشد سریع محبوبیت برخوردار خواهد شد.

گروه ترانه

بنظر شما آیا محبوبیت عامه کاراته افزایش یافته است؟

ساده ترین شاخص های رشد محبوبیت، عبارتند از: کثرتماشاچی عام، فروش بلیط تورنمنت ها، جذب اسپانسرهای بزرگ، فروش امتیاز پخش تلویزیونی مسابقات، قراردادهای حرفه ای و … . بنظر شما در این شاخص ها چقدر موفقیت کسب کرده ایم؟

مسئولین جهانی کاراته جهت حل این پارادوکس بنظر دو را ه بیشتر پیش روی  ندارند:

1- بر شالوده و روح کاراته سنتی صحه گذاری نمایند و با رویای المپیکی شدن وداع نمایند.

ورزش های زیادی وجود دارند که با موفقیت از تله های المپیک اجتناب کرده اند: گلف ، تنیس، شمشیربازی (اروپایی)، کشتی کج و بوکس حرفه های و .. که از محبوبیت خود لذت می برند بدون اینکه برای جذب مخاطب عام، مجبور به اصلاح قوانین خود شوند. آنها این کار را با آموزش عمومی ورزش، قوانین و سنت های خود و با دعوت از مردم برای پیوستن به این امر انجام داده اند.

2- با یک اقدام انقلابی پایه و اساس کاراته را تغییر دهند و ساختاری نوآورانه بنا نهند.

با پیشرفت علوم جدید مانند آناتومی، بیومکانیک، فیزیولوژی، روانشناختی و سایر علوم ورزشی می توان شالوده های هر رشته ورزشی را بازسازی نمود. اگر طرفدار گزینه 2 باشیم، شاید موفقیت اجرای گروه ترانه تلنگری برای شروع یک تغییر باشد. به نحویکه مورد اقبال جوامع جهانی قرار گیرد.

جهت ورود به اینستاگرام رزمی نیوز کلیک کنید.

 

لینک کوتاه : https://razminews.ir/?p=25695
  • کد خبر : 25695

نظرات شما پس از تایید مدیریت نمایش داده میشود.

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 2
مشارکت در
اطلاع از
guest
2 نظرات کاربران
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

logo-samandehiblankblankblankblankblankوزارت ورزشکمیته ملی المپیکتهران سربلندبوکسجودوفدراسیون انجمن های رزمیوشوتکواندوکاراته