ورزشهای رزمی جدید از کجا آمده و چگونه ابداع میشوند؟

ورزشهای رزمی جدید از کجا آمده و چگونه ابداع میشوند؟
ورزشهای رزمی از دیرباز مورد توجه همه مردم قرار گرفته است و تقریبا ۹۹ درصد مردم تمایل دارند که حرکات رزمی را یاد بگیرند .اصولا انتخاب رشته رزمی از بین تعدد سبک های این ورزش برای برخی افراد سخت می باشد .

ورزشهای رزمی از دیرباز مورد توجه همه مردم قرار گرفته است و تقریبا ۹۹ درصد مردم تمایل دارند که حرکات رزمی را یاد بگیرند. اصولا انتخاب رشته رزمی از بین تعدد سبکهای این رشته برای برخی افراد دشوار است.

عده ای ورزش رزمی را برای قوی شدن و دفاع از خود در درگیریهای خیابانی انتخاب میکنند. برخی نیز رزمی را برای دریافت کمربند و جذابیتهای آن و عده ای برای شرکت در مسابقات ، و افرادی هم هستند که برای قوی تر شدن و اعتماد به نفس و سایر موارد رزمی را دنبال میکنند.

ورزشهای رزمی

 

سر منشا رشته های رزمی جدید و ترکیب آنها کدام است ؟

رشته های رزمی مادر مانند، کاراته، تکواندو، کونگ فو، جودو، بوکس، ووشو، کشتی، آی کی دو (دفاع شخصی) سر منشا تمامی رشته های رزمی میباشند. ترکیب این رشته ها با یکدیگر باعث شده تعدد سبک های رزمی بیشتر شود. بهعنوان مثال ترکیب مبارزه بوکس و کاراته، سبک کیک بوکسینگ را بنا کرده است، و یا ترکیب مبارزه بوکس تکواندو سبک فول کنتاکت را پدید آورده است. و همینطور سایر رشته ها که از دل سبک های مادر بیرون آمده اند: مانند کیوکوشین، جوجیتسو، کشتی کج، نینجوتسو، ام ام ای (MMA) و چند دیگر مشتقات رزمی.

ورزشهای رزمی جدید

ابداع و تغییر در روشهای مبارزاتی ورزشهای رزمی رو به افزایش است، اگر به ساختار اصلی آنها توجه کنیم متوجه خواهیم شد همه این ورزشها تقریبا یکسان هستند و همه آنها با استفاده از دست و پا اقدام به مبارزه و یا درگیری میکنند. فقط در نوع ضربات و حرکات، و اسامی آنها و روش های مبارزه، و روش تمرین و بدنسازی با یکدیگر متفاوت هستند. بعنوان مثال یک ضربه با روی پا به صورت از پهلو، در همه این رشته ها وجود دارد و همه آنها به یک شکل استفاده میکنند، حال یکی با قدرت یکی ضعیف یکی نمایشی. درواقع هنرهای رزمی شکل و شمایل مشترکی دارند.

در بحث های بعدی درمورد ورزشهای رزمی در بخش مقالات رزمی > اینجا و انتخاب رشته، و معایب و محاسن هر کدام خواهیم پرداخت.

نویسنده: علی محمدی شیخلر،  کاشناس رزمی، عضو انجمن رزمی و مدیر مسئول رزمی نیوز
به اینستاگرام رزمی نیوز بپیوندید.
لینک کوتاه : https://razminews.ir/?p=7215
  • کد خبر : 7215

نظرات شما پس از تایید مدیریت نمایش داده میشود.

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
مشارکت در
اطلاع از
guest
1 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

logo-samandehiblankblankblankblankblankوزارت ورزشکمیته ملی المپیکتهران سربلندبوکسجودوفدراسیون انجمن های رزمیوشوتکواندوکاراته