شیوه جدید انتخابی تیم ملی کاراته و اعتراض و خشم کاراته کاران

شیوه جدید انتخابی تیم ملی کاراته و اعتراض و خشم کاراته کاران
اگر شخصی قهرمان المپیک هم باشد و یا دارای رنکینگ جهانی باشد، باید در انتخابی مجددا شرکت کند.  این یک قانون است و اگر اینطور نبود کمیته المپیک هم نیازی به برگزاری مسابقات برای کسب سهمیه نداشت و بازیکنان را بر اساس رنکینگ و قهرمانی دوران گذشته انتخاب میکرد .

فدراسیون کاراته حدود دو سالی میشود که میخواهد مسابقات انتخابی تیم ملی را برگزار کند. فدراسیونی که این روز ها ، کم حاشیه هم نیست.

در اواخر سال ۹۹   اعلام کرد به زودی مسابقات قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی در اسفند ماه ۹۹ برگزار خواهد شد. این مسابقات لغو گردید و به فروردین ماه ۱۴۰۰ موکول شد. بسیاری از کاراته کاران استانها و شهرستانها به این زمان که بعد از تعطیلات ایام عید امکان آماده سازی و تمرین ممکن نیست ، اعتراض کرده و فدراسیون نیز تصمیم گرفت مجددا تاریخ آن را تغییر بدهد. با توجه به اینکه فدراسیون اعلام کرده بود حدود ۱۰۰۰ نفر در همین فروردین ماه ثبت نام کرده بودند .

در ۱۵ تیرماه ( ۱۴۰۰ ) فدراسیون اعلام کرد در صورت توافق و مجوز ستاد کرونا مسابقات انتخابی برگزار خواهد شد. پس از گذشت چند روز فدراسیون کاراته در اقدامی عجیب حدود ۵۰ نفر در بخش بانوان و ۵۰ نفر در بخش آقایان را به تیم ملی دعوت کرد. و اعلام کردند که مرحله اول تیم ملی با همین ۵۰ نفر برگزار میشود و سپس انتخابی خواهیم گذاشت.

این حرکت فدراسیون خشم بسیاری از کاراته کاران  خصوصا همان ۱۰۰۰ نفری که ثبت نام کرده بودند را برانگیخت و در فضای مجازی اعتراضات بسیاری شد. و سوالاتی  و شبهاتی را برای جامعه کاراته و  رزمیکاران ایجاد کرده است که اکثر خواستار لغو این حرکت غیر اصولی و فنی هستند و ظاهرا در فضای مجازی نیز اقدام به جمع آوری امضای اعتراض آمیز نیز کرده اند.

سوال کاراته کاران این است:  درکجای دنیا و کدام فدراسیون ورزشی مرسوم است که چند روزی مانده به رقابتهای بزرگ المپیک ، انتخابی تیم ملی آن هم بدون برگزاری مسابقات انجام شود؟در همه رشته های ورزشی برای آرام نگه داشتن فضای تیم ملی در آستانه المپیک تمامی رقابتهای انتخابی تا پایان المپیک تعطیل میشود.

فدراسیون کاراته در چنین شرایطی که کم حاشیه هم ندارد و بارها انتخابی تیم ملی را به تعویق انداخته است چرا یک هفته مانده به المپیک ضمن اینکه انتخابی برگزار نکرده اند ۵۰ نفر را که مشخص نیست در حال حاضر کجا هستند و  اصلا آماده هستند؟ سر وزن خود هستند؟ تمرین دارند؟ یا خیر؟ ،  دعوت کرده است. تکلیف ما که یک سال است تمرین و هزینه میکنم و امروز و فردا شده است چه میشود؟

با توجه به اینکه بعد از المپیک مشخص نیست که سرمربی در تیم ملی بماند یا خیر ، و مربی بعدی اصلا چنین شیوه ای را به کار بگیرد یا خیر؟ چطور این تصمیم را گرفته اند؟

انتخابی تیم ملی معمولا با برگزاری مسابقات کشوری  انجام میشود و این حق همه ورزشکاران است که در این رقابتهای مهم شرکت کنند. حتی اگر شخصی قهرمان المپیک هم باشد و یا دارای رنکینگ جهانی باشد، باید در انتخابی مجددا شرکت کند. این یک قانون است و اگر اینطور نبود کمیته المپیک هم نیازی به برگزاری مسابقات برای کسب سهمیه نداشت و بازیکنان را بر اساس رنکینگ و قهرمانی دوران گذشته انتخاب میکرد .. اصل این تصمیم اشتباه است.

اگر اینطور نیست اعلام کنید تیم ملی چیدمانی است ما دیگر وقت تلف نکرده  و هزینه و تمرین نکنیم.

پایگاه خبری رزمی نیوز با جمع آوری اطلاعاتی در فضای مجازی و  صحبت با برخی کارشناسان و پیشکسوتان ، از صحت این موضوع اطمینان حاصل کرده و امیدوار است فدراسیون کاراته در این تصمیم تجدید نظر کند و ضمن اینکه تا پایان المپیک هر گونه رقابت و مسابقاتی را لغو میکند انتخابی را نیز به صورت سراسری و عمومی که در همه جای دنیا رایج و مرسوم است برگزار نمایند . فدراسیون های دیگر در داخل کشور نیز همین کار را میکنند.

اگر مسئله مشکلات کرونا میباشد . حضور ۵۰ نفر در اردو نیز کمتر از برگزاری مسابقات کشوری خطرناک نیست. بهتر است تمامی حواسمان را به المپیک معطوف کنیم. در حال حاضر زمان مناسبی برای این کار نیست.

 

این مطلب را نیز بخوانید ← پاسخ سرمربی تیم ملی در مورد اردوی انتخابی و اعتراض کاراته کاران

لینک کوتاه : https://razminews.ir/?p=19401
  • کد خبر : 19401

نظرات شما پس از تایید مدیریت نمایش داده میشود.

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
مشارکت در
اطلاع از
guest
0 نظرات کاربران
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

logo-samandehiblankblankblankblankblankوزارت ورزشکمیته ملی المپیکتهران سربلندبوکسجودوفدراسیون انجمن های رزمیوشوتکواندوکاراته