دوپینگ دو تکواندوکار کشورمان سهل انگاری بود یا توطئه داخلی؟

دوپینگ دو تکواندوکار کشورمان سهل انگاری بود یا توطئه داخلی؟

یادداشت تحلیلی در پی اعلام مثبت دوپینگ دو تکواندوکار کشورمان و محرومیت آنها و شایعات توطئه عیله فدراسیون ت

یادداشت:

در جریان مسابقات گرند اسلم 2023 در تاریخ 10 تا 14 فروردین ماه سال 1402 در شهر ووشی چین و در مرحله مقدماتی،  از رضا کلهر تکواندو کار وزن -68 کیلوگرم تست دوپینگ گرفته شد که نمونه تست ابتدایی او مثبت اعلام گردید. و با توجه به مجوزی که این تکواندوکار برای حضور در مرحله نهایی دریافت کرد، به مدال برنز دست یافت، پس از پایان مسابقات مجددا از وی تست گرفته شد که نمونه تست دوم این ورزشکار نیز مثبت اعلام گردید. و به مدت چهار سال محروم گردید.

مسئولین تکواندو کشورمان به این موضوع شکایت کرده و اعلام کردند این اتفاقا عمدی نبوده و احتمالا دستهایی پشت پرده برای تخریب تیم ملی  تکواندو بوده است.

اما پس از چند روز تست دوپینگ دانیال بزرگی یکی دیگر از ملی‌پوشان حاضر در این مسابقات نیز مثبت شده است. و شوک دوم به تکواندو ایران وارد شد. بزرگی در این رقابتها به مدال نقره دست پیدا کرده بود.

اظهارات مسئولین تکواندو کشور

صحبتهای بسیاری در این زمینه صورت گرفته است، اصغر رحیمی سرپرست دبیری فدراسیون تکواندو در این باره میگوید، توطئه داخلی صورت گرفته است، و احتمالا در غذای بازیکنان دارو ریخته اند و اینکار میتواند توسط مخالفین هادی ساعی و کسانی  که دوست ندارند ساعی به مدیریت ادامه بدهد انجام شده است.

برخی دیگر از مسئولین، بی نظمی و عدم برنامه ریزی و نبود پزشک متخصص در تیم و سهل انگاری مدیران و سرپرست و کادر تیم ملی را مسبب این ماجرا میدانند.

برخی از مسئولین نیز در رابطه با این ماجرا اعلام کردند، دارویی که در غذای بازیکنان ریخته شده است مربوط به بدنسازی و پرورش اندام است و اصلا هیچ ارتباط و تاثیری در تکواندو ندارد، و این دو بازیکن اصلا نمیدانند دوپینگ و دارو چیست و کسانی که اینکار را کردند به این دوبازیکن خیانت کردند و سرنوشت این دو جوان را به تباهی بردند در صورتی که اگر هدفشان رییس فدراسیون بوده باشد، تبرشان را به ریشه تکواندو زدند.

وضعیت موجود

آنچه اکنون اتفاق افتاده محرومیت دوبازیکن تیم ملی کشورمان است، و همیچنین احتمال تست دیگر بازیکنان و مثبت شدن انها نیز وجود دارد. در صورتی که نمونه تست نفر سوم از تیم تکواندو کشورمان نیز مثبت اعلام شود طبق قوانین، تکواندو کشورمان تعلیق خواهد شد.

استنباط از موضوع

چنانچه به گفته مسئولین غذای بازیکنان آغشته به دارو بوده باشد، قطعا همه اعضای تیم ملی و حتی اگر مدیر و سرپرست هم از آن غذا میل کرده باشند قطعا نمونه آنها نیز مثبت خواهد شد و این موضوع میتواند شائبه توطئه را قویتر کند و پیگیری ها به نتیجه رسیده و محرومیتها لغو گردد.

اما اگر نمونه تست هیچ شخص دیگری مثبت نشود موضوع غذای آغشته به دارو منتفی خواهد شد.

در حال حاضر باید منتظر شد و دید چه اتفاقی در ادامه خواهد افتاد و با توجه به اتفاقاتی که رخ داده است ظاهرا اعتراض و دلایل مسئولین تکواندو کشورمان موثر نبوده و محرومیت قطعی شده است.

اتهام به مخالفین

در این ماجرا ، برخی مسئولین فدراسیون، مخالفین هادی ساعی را به توطئه در اینکار متهم کرده اند و اصرار شدید دارند که اینکار توسط مخالفین ساعی است و آنها تصمیم دارند از ادامه مدیریت ساعی در فدراسیون تکواندو به هر نحوی که شده است جلوگیری کنند.

و در پایان

امید است لغو محرومیت به وقوع بپیوندد و این موضوع یک خطای انسانی و سهوی باشد و قطعا این دو تکواندوکار با توجه به سوابقشان به هیچ عنوان به سراغ دوپینگ نرفته و نخواهند رفت. و اگر موضوع توطئه مشخص شود باید با متخلفین برخورد سنگینی شود.

لینک کوتاه : https://razminews.ir/?p=36894
  • کد خبر : 36894

نظرات شما پس از تایید مدیریت نمایش داده میشود.

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
مشارکت در
اطلاع از
guest
1 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

logo-samandehiblankblankblankblankblankوزارت ورزشکمیته ملی المپیکتهران سربلندبوکسجودوفدراسیون انجمن های رزمیوشوتکواندوکاراته