در فدراسیون کاراته چه خبر است؟

در فدراسیون کاراته چه خبر است؟
اگر واقعا برای جامعه ای دلسوز هستیم باید در موقعیت و بستری مناسب با ادبیاتی مودبانه به گفتگو تحلیل و بررسی و رفع اشکالات بپردازیم. اینکه همه مشکلاتی که از چهل سال قبل بوده و کم و زیاد شده را به یکباره بر سر یک دوره همراه با تحقیر و تمسخر بیاندازیم واقعا بی انصافی است .

سال گذشته ۱۳۹۹ برای فدراسیون کاراته ضمن اینکه دستاوردهای مهمی داشته است ، از قهرمانی های بین المللی تا کسب سهمیه المپیک ، حاشیه هایی نیز از سمت افرادی معلوم و نامعلوم  در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی دامنگیرش شده است.

نگاهی گذرا بر دستاورها و رویداهای فدراسیون کاراته در سالی که گذشت در خبرگزاری تسنیم منتشرشده است که میتوانید  از این لینک مطالعه بفرمایید

با دریافت یک سری اطلاعات و مطالب و درگیریهای مجازی ، که در آرشیو پایگاه خبری رزمی نیوز محفوظ میباشد، چند نفری مخالف سرسخت مدیریت و ریاست فدراسیون کاراته و کمیته های مختلف آن خصوصا سرمربی تیم ، هستند. و بعضا مخالفت همراه با تند روی نیز به مسئولین همراه بوده است. و درخواست عدالت خواهی و رسیدگی به تخلفات و انتقادات کاراته کاران را دارند.

از زمانی که حضور تیم ملی کاراته ایران در رقابتهای المپیکی مسجل شد ، جنجال و تخریب بیشتر شده است، به نیت دلسوزی برای کاراته و سرو سامان دادن به اوضاع کاراته ، که شاید خط گرفته و یا خودجوش باشد، آرامش حاکم بر فضای تیم ملی را برهم میزد. منتقدین کاراته را رو به زوال و نابودی میدانند و اعتقاد دارند در فدراسیون کاراته تخلفاتی صورت میگیرد که به ضرر جامعه کاراته میباشد. و البته هر دست آوردی را به دوره های پیشین نسبت میدهند. و مدعی هسند که تیم ملی بدون مربی هم موفق است ،  و ریاست فدراسیون را فردی بی لیاقت میدانند.

در این مبان سکوت عجیب سید حسن طباطبایی ریاست فدراسیون کاراته در مقابل این همه توهین و تخریب و اتهامات نیز سوال برانگیر است.

اینکه انتقاد از عملکرد مسئولین آزاد است ، امریست قابل قبول و رسانه نیز از انتقادات درست سازنده و اعتراضات دارای مدارک و مستندات حمایت و پیگیری میکند. و قطعا اشتباهات و تخلفات در میان هست که اینگونه اعتراض و عدالت خواهی میشود. و باید بررسی شود. اما بحث بر سر نوع انتقاد و گویش هاست.چون کاراته علاوه بر اینکه دارای احترامات رزمی میباشد دارای احترامات نوع برخورد و صحبت کردن نیز میباشد.

 موضوعاتی وجود دارد که میتوان در انتقاد و اعتراض بررسی کرد  :

۱ – تفاوت اوضاع کاراته  دوره ریاست طباطبایی با دیگر دوره های پیشین در چیست؟

۲ – دستاوردهای کاراته نسبت به دوران گذشته با توجه به دو سال رکورد به خاطر بیماری کرونا چگونه است ؟

۳ – رضایت روسای سبکهای تحت پوشش فدراسیون کاراته اعم از سبکهای آزاد و رینگی در هر دوره چقدر است؟

۵ – رضایت کمیته ها و کارکنان و روسای هیئت ها در هر دوره چه میزان میباشد؟

۴ – رضایت سبکهای رینگی که سالها برای کشور و فدراسیون کاراته مدال آوری کردند ،و از این فدراسیون کنار گذاشته شدند چه میزان میباشد؟

۵ – آیا در مدیریتهای گذشته کاراته همه چیز بروفق مراد بود ؟ هیچ  اعتراض و شکایتی از هیچ دوره ای نبوده؟ مخالفان و منتقدینی نداشتند؟

۶ – چه میزان فعالیتهای فرهنگی کمک و همیاری  و  پویش های مختلف ، برگزاری دوره های آموزشی در گذشته بوده که در این دوره نیست؟

۷ – آیا در دوره های گذشته تخلف در مدیران نبوده است ؟

۸ – آیا در دوره های گذشته مدارک و احکام به رایگان در اختیار سبک ها و هنرجوها قرا میگرفت که در این دوره برای فروش احکام اتهام فساد مالی مطرح میکنند؟ مگر جز این است که احکام و مدارک برای صدور و فروش میباشد؟

و بسیاری موارد دیگر که با پیگیری این سوالات به ان خواهیم رسید.

البته این موارد در تمامی صنوف و سازمان ها شرکتها و دیگر فدراسیون ها و حتی ارگانها و ادارات دیگر ، وجود دارد.

با توجه به اینکه تیم ملی کاراته ایران جهت اعزام به رقابتهای المپیک نزدیک میشود ، هجمه انتقادات بر سر فدراسیون وارد شده و آرامش را بر هم میزند. متاسفانه  انتقاد ، اعتراض ، تخریب همیشه در همه ادوار گذشته بوده و تمام ناشدنی است.

اگر واقعا برای جامعه ای دلسوز هستیم باید در موقعیت و بستری مناسب با ادبیاتی مودبانه به گفتگو تحلیل و بررسی و رفع اشکالات بپردازیم. اینکه همه مشکلاتی که از چهل سال قبل بوده و کم و زیاد شده را به یکباره بر سر یک دوره همراه با تحقیر و تمسخر بیاندازیم واقعا بی انصافی است .

رفتن به رقابتهای المپیک آرزوی هر انسانی درتمام دنیاست. حال قرعه اولین اعزام تاریخ کاراته ایران به رقابتهای المپیک به نام این دوره افتاده است ، طبیعی هم هست که جو متشنج شود. همه دوست دارند به این المپیک بروند و شاید برخی برای این اعزام دست به هر کاری هم  بزنند ، که از نظرها پنهان نخواهد ماند.

بیایید همه با هم یکدل باشیم ، و برای موفقیت ملی پوشان و مدیران محیطی آرام فراهم کنیم تا با روحیه و انرژی خوبی وارد این رقابتها شوند.

پایگاه خبری رزمی نیوز با توجه به حساسیت موضوع و آرام کردن فضای حاکم بر کلیه  ورزشهای رزمی که از اهداف این پایگاه میباشد ، ترجیح میدهد از انتشار برخی مطالب و تشنج زا که باعث حاشیه خواهد شد خود داری کند. و قطعا به ضرر جامعه رزمی و تیم ملی کاراته نیز خواهد بود،

همه جامعه کاراته کاران را دعوت به همدلی و دوستی و سکوت تا پایان رقابتهای المپیک می نماییم. اگر واقعا کاراته را دوست دارید و دلسوز هستید. از انتشار اخبار دروغین و تحقیر و  تخریب و تحریک دیگران و سایر مسائل خود داری کنید . و قطعا مردم قضاوت خواهند کرد.

اینکه چندین بار درخواست مصاحبه شده است ، علت مصاحبه نکردن رزمی نیوز با مسئولین و مخالفین ، آرام نگه داشتن فضا و حاشیه ساز نشدن میباشد. اما بعد از رقابتهای المپیک قطعا این موضوعات در محیطی دوستانه و تخصصی ، از سوی رزمی نیوز فراهم خواهد شد و همه به مصاحبه دعوت خواهند شد.

به امید موفقیت تمامی ورزشکاران خصوصا رزمیکاران و علی الخصوص تیم ملی کاراته جمهوری اسلامی ایران

شورای تحلیل و بررسی پایگاه خبری رزمی نیوز

نظرات و دیدگاههای خود را در انتهای این صفحه ارسال کنید

به اینستاگرام رزمی نیوز بپیوندید.
لینک کوتاه : https://razminews.ir/?p=16433
  • کد خبر : 16433

نظرات شما پس از تایید مدیریت نمایش داده میشود.

مجموع دیدگاهها : 12در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 12
مشارکت در
اطلاع از
guest
12 نظرات کاربران
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

logo-samandehiblankblankblankblankblankوزارت ورزشکمیته ملی المپیکتهران سربلندبوکسجودوفدراسیون انجمن های رزمیوشوتکواندوکاراته