آیا انجمن ملی کیک بوکسینگ با روند بی نظمی در آستانه انحلال خواهد بود؟

آیا انجمن ملی کیک بوکسینگ با روند بی نظمی در آستانه انحلال خواهد بود؟

انجمن ملی کیک بوکسینگ بدون بودجه است و هر اسپانسری که حمایت مالی کند میتواند در پستهای مهم و تخصصی قرار بگیرد.

مدتی است انجمن ملی کیک بوکسینگ ج.ا.ا در رکود به سر میبرد و متاسفانه در دوسال اخیر تنها رویدادی که در این انجمن پرطرفدار اتفاق افتاده است یک مسابقه کشوری و انتخابی تیم ملی بوده و هنوز نتوانسته به هیچ یک از وعده های خود عمل کند. وتنها فعالیتی که در این انجمن میشود انتصاب و اهدا احکام و عناوین است.

کیک بوکسینگ یکی از پرطرفدار ترین رشته های رزمی میباشد که چیزی بالغ بر 70 سبک مختلف با این شیوه فعالیت میکنند و جمعیت زیادی را در فدراسیون انجمنهای ورزشهای رزمی تشکیل میدهد.

انجمن بهانه ای شده تا برخی مسئولین و سبکها بتوانند با نام انجمن و عناوینی که در آن کسب میکنند به منافع خود بپردازند، انتخابات و انتصابات بدون هیچ هماهنگی با کمیته ها خصوصا کمیته فنی انجام میشود.و هیچ خروجی از کمیته ها مشاهده نمیشود.

تشکیل تیمهای ملی ، در تمامی رده های سنی، انتخاب کادر فنی تیمهای ملی، تصمیم گیری درمورد انتصاب کمیته هایی که نیاز به بررسی فنی و تخصصی دارند از وظایف مهم کمیته فنی میباشد که متاسفانه در هیچ یک از تصمیمات شرکت داده نمیشوند.و حتی نظر خواهی نیز نمیشود.

این یگانگی در روند کار انجمن باعث کناره گیری برخی از اساتید و سبکها شده است، بسیاری از اساتید و پیشکسوتان این رشته دیگر علاقه ای به ورود به این انجمن ندارند. اقدامات و قراردادها بدون هماهنگی صورت میگرد و بسیاری مشکلات دیگر که به این مجموعه وارد است.

کیک بوکسینگ

سال گذشته اعضای کادر فنی تیم ملی کیک بوکسینگ انتخاب شدند اما هیچگاه نظر کمیته فنی که ستون اصلی یک سیستم ورزشی است پرسیده نشد، انتخابهای بی تخصص و غیر فنی و گزینش سلیقه ای و سفارشی و یا در قبال اسپانسر شدن از معضلات این انجمن است.

مدتی پیش نیز نیز قراردادی بدون هماهنگی اعضا و کمیته فنی با یکی از سبکهای زیر مجموعه فدراسیون ورزشهای رزمی در مورد سپردن کادر فنی تیم مهای پایه به این سبک بسته شده است که بیشتر به منافع آن سبک کمک کرده است تا انجمن، و  اشکالات زیادی نیز دارد.

روند فعلی انجمن با این تفاسیر و اختلافاتی که بین اعضا وجود دارد رو به سقوط و شاید انحلال پیش برود. و مادامی که تصمیم گیریها درست و اصولی نباشد به این روند نزدیکتر خواهد شد.

علی محمدی روزنامه نگار و کارشناس ورزشهای رزمی
به اینستاگرام رزمی نیوز بپیوندید.
لینک کوتاه : https://razminews.ir/?p=34856
  • کد خبر : 34856

نظرات شما پس از تایید مدیریت نمایش داده میشود.

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
مشارکت در
اطلاع از
guest
0 نظرات کاربران
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

logo-samandehiblankblankblankblankblankوزارت ورزشکمیته ملی المپیکتهران سربلندبوکسجودوفدراسیون انجمن های رزمیوشوتکواندوکاراته