کیک بوکسینگ واکو و سردرگمی یکصد هزار ورزشکار

کیک بوکسینگ واکو و سردرگمی یکصد هزار ورزشکار

مسئولین ورزش، هموطنان خارج از ایران و مقیم غرب را به هموطنانی که در کشور هستند را ترجیح میدهند. و به آنها سمت ریاست ورزشی میدهند، آیا اینطور نیست؟

یادداشت تحلیلی – شورای تحلیل و بررسی پایگاه خبری رزمی نیوز، کیک بوکسینگ واکو یکی از معتبرترین سازمانهای برگزار کننده مسابقات کیک بوکسینگ در استایلهای مختلف میباشد. اخیرا نیز به شورای کمیته المپیک جهانی پیوسته است.

سازمان کیک بوکسینگ واکو در دنیا و در تمامی کشورها بسیار فعال است و مدیران واکو در کشورها، تعامل بسیار خوبی با دیگر سازمانها دارند. و یک تیم واحد، از سبکهای مختلف کیک بوکسینگ را تشکیل داده اند.

متاسفانه کیک بوکسینگ واکو در ایران حدود بیست سال است نتوانسته جایگاه مناسبی داشته باشد. و تنها خواسته نماینده انحصاری این سازمان در ایران ایجاد فدراسیون مستقل با مدیریت شخصی خودشان است. و خواستار انحلال حدود پنجاه سبک کیک بوکسینگ در ایران است.

سبکهایی که طی این بیست سال حدود دویست هزار نیروی ورزشی تربیت کرده اند و باید تقدیم افرادی کنند که در خارج از کشور زندگی کرده و سختی های هموطنان داخلی را نادیده میگیرد.

متاسفانه با ارائه برخی بخشنامه ها و قوانین واکو، اظهار داشته اند، از سهامداران واکو هستند. و با ارائه مطالبی مدعی هستند که سازمان واکو تحت هیچ شرایطی با هیچ سازمانی همکاری نخواهد داشت و تمامی این سازمانها حق حضور در هیچ فدراسیونی را نداشته و فدراسیون رسمی ایران را نیز غیر قانونی دانسته و اجازه حضور در رقابتهای کیک بوکسینگ واکو در هیچ رویدادی را نمیدهند و اعلام کردند باید تمامی سازمانها و سبکها منحل شوند و تنها، سازمان واکو را در فدراسیون مستقلی که خود در ایران ایجاد خواهند کرد را همراهی نمایند. اخیرا نیز فدراسیون رزمی و سبکهای فعال را نیز تحریم کرده اند.

ظاهرا اینطور به نظر میرسد که چنین بخشنامه ها و قوانین در سازمان واکو وجود ندارد و کاملا بالعکس، سازمان واکو در تمامی کشورها با دیگر سازمانها همکاری داشته و در رویدادها شرکت میکنند. و نام سازمان واکو از همین موضوع برگرفته شده است، ” سازمان انجمنهای کیک بوکسینگ جهان” WAKO

در مدت این بیست سال در ایران، با نفرات مختلفی از وزیران ورزش، مدیران ورزشی، مسئولین فدراسیونها سازگار نبوده است. و هیچ ره آورد چشم گیری نیز برای کشور نداشته اند. و نمیتوان گفت همه مسئولین اشتباه میکنند اما این نماینده درست عمل میکند.

در طی این بیست سال بسیاری از سبکها قهرمان پروری کردند، صدها مدال رنگین و افتخارات بزرگ در میادین بین المللی کسب کرده اند و نزدیک به میلیون ها نفر ورزشکار پرورش داده اند. در صورتی که یک درصد جمعیت کیک بوکسینگ ایران در واکو فعال نیستند.

شاید تعداد ورزشکاران فعال در واکو به 500 نفر هم نرسد، هیچ مسابقه و رویدادی نداشته و اغلب برای رقابتهای خارج از کشور چندین نفر را دستچین کرده و بدون مجوز اعزام میکنند.

در حالیکه فقط در سامانه فدراسیون انجمنهای رزمی حدود یکصد هزار نفر ورزشکار بالای کمربند مشکی ثبت نام کرده اند و این آمار فقط مربوط به کمربندهای مشکی به بالا میباشد، و هنرجویان بسیاری در باشگاهها هستند که هنوز در آمار نیستند. ضمن اینکه همان ورزشکاران واکو نیز عضو همین فدراسیون هستند.

قطعا نماینده ای که سازمان واکو برای ایران معرفی کرده است سلیقه هایی دارد که با هیچ مقام و مسئولی در کشور سازگار نیست. اما مسئولانی هستند که شاید به علت تابعیت غربی فرانسوی بودن این شخص، وی را به هموطنان داخلی ترجیح میدهند. و قوانین دو تابعیتی را نادیده میگیرند.

آیا وقت آن نرسیده که مسئولین واکو جهانی نگاه جدی به جمعیت 99.5 درصدی کیک بوکسینگ در ایران کنند؟ کیک بوکسینگ کارانی که شاید نیم درصد آنها در واکو ایران فعالیت دارند. این ورزشکاران چه گناهی دارند که بیست سال نمیتوانند در قالب یک تیم ملی واحد به مسابقات اعزام شوند. همیشه بصورت یک تور ورزشی یا تفریحی از کشور خارج میشوند و کلی هزینه میکنند.

شاید این مطالب تلنگری باشد برای آقایانی که از حضور این اشخاص سود میبرند. و به فکر صد ها هزار جوان نیستند. تا شاید مسئولین بالاتر تکلیف این رشته پرمخاطب و پر مدال را مشخص نمایند.

علی محمدی، کارشناس رزمی، مدیر مسئول و قهرمان کیک بوکسینگ جهان
لینک کوتاه : https://razminews.ir/?p=39697
  • کد خبر : 39697

نظرات شما پس از تایید مدیریت نمایش داده میشود.

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
مشارکت در
اطلاع از
guest
0 نظرات کاربران
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

logo-samandehiblankblankblankblankblankوزارت ورزشکمیته ملی المپیکتهران سربلندبوکسجودوفدراسیون انجمن های رزمیوشوتکواندوکاراته