نگاهی به دوران پسا کرونا در ورزشهای رزمی

نگاهی به دوران پسا کرونا در ورزشهای رزمی
امروز در بخش مقالات رزمی ، نگاهی خواهیم داشت به دوران پسا کرونا، این مقاله را میتوانید در زیر مطالعه بفرمایید

مقاله ارسالی توسط محمد علی شفیعی طهران، در زمینه پسا کرونا و ورزشهای رزمی

در این مدت، ویروس کرونا بر تمامی فعالیت های اجتماعی دنیا اثر گذار بوده و یک روش زندگی جدید را به انسان دیکته کرد،  ورزش ها از جمله ورزش های رزمی نیز از گزند این تغییرات به دور نماندند. تا همین مدت گذشته نه چندان دور برای تمامی ورزشکاران بخاطر شیوع شدید و کشنده کرونا سخت گذشت، زیرا تمامی محافل ورزشی بعلت وجود تجمع انسانی جزو اولین گام های پروتکل های بهداشتی برای بسته نگه داشتن بوده و ورزشکاران را به مرخصی اجباری خانگی فرستاد.

پس از روی کار آمدن واکسن ها و کنترل بیشتر بشر بر این پدیده کم کم تمامی ورزشکاران به فکر یک راه حل برای ادامه حیات ورزشی و اجتماعی خود بودند. از این رو آغاز فعالیت های از راه دور، اینترنتی و شبکه های مجازی در سبک ها و فدراسیون ها شروع و پایانی برای خانه نشینی علم ورزش های رزمی را رقم زد.

اساتید فن و مربیان و کمیته های فنی و آزمون از جمله گروه های پرکار این روزهای فضای مجازی ورزشی بوده و مانند دوران عادی سالهای گذشته دست به ابتکار و فعالیت در فضای مجازی خود زدند.

اندیشه ای وجود دارد که معتقد است حتی می شود از اتفاقات بد هم جنبه مثبت را بیرون کشید و استفاده کرد. درست مثل کرونای منحوس که خاطرات بسیار تلخی را برای ما بجا گذاشت اما بازهم انسانها بر آن پیروز شده و کنترل امور را بدست گرفتند.

پسا کرونا

ما ورزشکاران یاد گرفتیم که باشگاه های مجازی را افتتاح کنیم تا از فضای مجازی به صورت منسجم تر استفاده شود. شاید دید همه ما طی این سالها بدین صورت شکل گرفته است که تنها راه انتقال نکات فنی به صورت حضوری و تمرین رو در رو است، اما کرونا به ما یاد داد که به فضای مجازی اطمینان بیشتری داشته باشیم و حداقل نکات فنی را تا سطحی قابل قبول به هنرجویان انتقال دهیم.

بله، کرونا حتما به زودی شکست کامل خواهد خورد اما کلاسها و سمینارهای آنلاین نباید کمرنگ شوند، و پس از کلاس های حضوری هنرجویان را در منزل آماده نگه دارد. ما تازه به قدرت فضای مجازی برای آموزش در ورزشهای رزمی کشور پی برده ایم بنابراین نباید به راحتی آن را کنار بگذاریم.

اینجاست که گفته می شود تهدید را تبدیل به فرصت کرده ایم. ارتباط تنگاتنگ بین مربیان و هنرجویان در اوقات خاص مانند ایام تعطیل، تعمیرات باشگاه ها، استفاده از مربیان با تجربه خارج از کشور و یا هر دلیلی که بین اعضا یک سبک، با مربی خود فاصله بیندازد را میشود با کلاس ها و سمینارهای مجازی پر کرد.

با آرزوی سلامتی کامل برای جامعه محترم ورزش و مردم عزیز ایران و یاد تمامی قربانیان کرونا.
ویرایش و بازنویسی: شورای سردبیری رزمی نیوز
به اینستاگرام رزمی نیوز بپیوندید.

 

لینک کوتاه : https://razminews.ir/?p=23938
  • کد خبر : 23938

نظرات شما پس از تایید مدیریت نمایش داده میشود.

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
مشارکت در
اطلاع از
guest
0 نظرات کاربران
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

logo-samandehiblankblankblankblankblankوزارت ورزشکمیته ملی المپیکتهران سربلندبوکسجودوفدراسیون انجمن های رزمیوشوتکواندوکاراته