فدراسیون تکواندو با 645 امتیاز برترین فدراسیون رزمی سال شد

فدراسیون تکواندو با 645 امتیاز برترین فدراسیون رزمی سال شد
فدراسیون تکواندو با 645 امتیاز و فدراسیون کاراته با 505 امتیاز برترین فدراسیون رزمی سال از نگاه اساتید رزمی و پایگاه تحلیلی تخصصی رزمی نیوز شدند

اولین جشنواره برترین فدراسیونهای رزمی از نگاه رزمیکاران و اساتید و مسئولین و پایگاههای خبری رزمی ، بر اساس عملکرد فدراسیونهای رزمی در سال 1400 توسط پایگاه خبری تحلیلی رزمی نیوز، آغاز شد.

فدراسیونهای رزمی نسبت به فعالیت یکساله خود، و همچنین فعالیت کمیته های مختلف فدراسیونهای رزمی و مدال آوری ، در سال جاری ارزیابی و مورد بررسی قرار میگرند.

برای اولین بار در ایران عملکرد فدراسیونهای رزمی و جدول مقایسه بین کمیته مسابقات، کمیته روابط عمومی ، کمیته آموزش ، کمیته داوری، کمیته مربیان ، کمیته فنی، کمیته استانها، که از شاخصه های اصلی هر فدراسیون میباشند را ارزیابی خواهیم کرد. امیدواریم با کمک مسئولین و اساتید و پیشکسوتان و عموم رزمیکاران این جشنواره هر سال پربارتر و با اهدا تندیس و لوح و احکام و جوایز بیشتری ادامه پیدا کند.

آغاز جشنواره فعالترین فدراسیونها، کمیته ها و سبکهای رزمی

امسال سال پرترافیکی برای فدراسیون تکواندو و کاراته بود، از حضور در المپیک توکیو و رقابتهای جهانی و آسیایی تا مسابقات انتخابی و لیگهای داخلی و اردوهای مختلف اهمیت ویزه ای داشت.

پایگاه خبری و تحلیلی رزمی نیوز در شش ماه اول سال، مقایسه بین فدراسیون ها را طی یک جدول کلی اراِیه کرد و اکثر فدراسیون ها عملکرد خود را از دید عموم رزمیکاران مشاهده کردند و یکی دو فدراسیون نیز از این مقایسه ابراز دلخوری کردند.

آنچه مسلم است، واقعیات و عملکردها و فعالیتهای صورت گرفته در این فدراسیونهاست که از دریچه نگاه مردم و متخصصین و تحلیلگران دور نیست.

خوشبختانه این مقایسه باعث شد، فدراسیونها به انتقادات و ضعفها اهمیت ویِژه ای داده و این تلاش و پیگیری باعث شد مقایسه شش ماه گذشته با انتهای سال تغییرات بسیار زیادی داشته باشد.

حال به صورت کلی به عملکرد فدراسیونهای رزمی اشاره میکنم.

بخش قهرمانی

فدراسیونهای کاراته، تکواندو،بوکس،بیشترین حضور  در میادین بین الملی مهم از جمله المپیک را داشتند که تنها مدال آور رزمی در المپیک، سجاد گنج زاده از کاراته بود و مسابقات جهانی و لیگ های جهانی در تکواندو و کاراته بیشترین مدال آوری را داشته است. در مسابقات آسیایی نیز کاراته توانست مدال های خوبی کسب توسط بانوان و آقایان کسب کند

بدین ترتیب و با توجه به تعداد مدالها و اعتبار مسابقات، میتوانیم بهترین قهرمانان سال 1400 را به فدراسیون کاراته اختصاص بدهیم.

بخش داوری

عملکرد داوری بیشتر به بحث مسابقات وابسته است و مسابقاتی که در  آن اعتراض به رای داوران کمتر باشد طبیعتا بهترین عملکرد را دارد. ضمن اینکه کسب کرسی های بین المللی در داوری جهانی نیز امتیاز خوبی برای عملکرد این کمیته محسوب میشود. و با توجه به این موارد و کسب کرسی های بین المللی ، میتوانیم بهترین کمیته داوری را به فدراسیون تکواندو اختصاص بدهیم.

بخش مسابقات

برگزاری مسابقات مهمترین شاکله اصلی فدراسیونهای رزمی است. رقابتهای منظم لیگ های مختلف، مسابقات استانی، مسابقات کشوری، انتخابی تیم ملی، برگزاری رقابتهای بین المللی در داخل کشور، مشخص کننده فعالیت اصلی کمیته مسابقات است. با توجه به تک رشته وتک سبکی بودن یک فدراسیون ، میتوانیم بهترین کمیته مسابقات را به فدراسیون تکواندو اختصاص بدهیم

بخش روابط عمومی

متاسفانه در فدراسیونها از روابط عمومی فقط به عنوان جوابگوی تلفن و نویسنده اخبار استفاده میکنند. جدیدا هم روابط عمومی فقط وظیفه کنترل پیج های تلگرام و اینستاگرام را به عهده دارد.

در صورتی که وظیفه روابط عمومی فراتر و تخصصی از این موارد است.مدیر روابط عمومی باید ضمن انتشار خبرها و رویدادهای فدراسیون بتواند بر اوضاع نقدها و اعتراضات و حواشی، مدیریت داشته باشد ، در مصاحبه با افراد مراقب  پرسش و پاسخ های حاشیه ساز و بحث برانگیز باشد، به حاشیه ها دامن نزند، تحلیل و بحث های تخصصی در موضوعات مربوط به فدراسیون قراربدهد، که البته در این مورد اکثرا تخصص ندارند، برگزاری همایشها و مراسمات و مناسبتها و هماهنگ کننده و ارتباط دهنده خوبی باشد و دیگر وظایفی که خارج از موضوع این بخش است.

در این بخش فدراسیون تکواندو تقریبا تمامی وظایف یک روابط عمومی را انجام میدهد. و شش ماهه اول سال نیز یکی از بهترین روابط عمومی هارا داشت، اما در شش ماهه دوم کمی ضعیف عمل کرد خصوصا در حواشی مجمع انتخاباتی رییس فدراسیون، و نگاهی دوگانه به این موضوع ، چندان خوب نبود.

روابط عمومی فدراسیون کاراته با توجه به اینکه در شش ماهه دوم سال فعالیت بسیار خوبی داشت از جمله پوشش خوب مسابقات و اخبار و رویدادها و کنترل حواشی، و دقت در مصاحبه ها،( که قبلا به خوبی عمل نمیشد) نشان داد که میتواند بهترین گزینه برای انتخاب این بخش باشد . با این حساب میتوانیم بهترین کمیته روابط عمومی را به فدراسیون کاراته اختصاص بدهیم.

بخش آموزش

کمیته های آموزش از ارکان اصلی فدراسیون ها میباشند. با توجه به آشنایی همگان با این کمیته، توضیح خاصی برای آن نیست، و اکثر فدراسیونها برای این کمیته افراد متخصص خود را قرار داده اند و قطعا فرد بی تخصص در این کمیته جایی ندارد. امسال همچون سال گذشته بیشترین فعالیت به فدراسیونی اختصاص دارد که توانسته آموزشهای از راه دور و به عبارتی آنلاین در قالب وبینارهای تخصصی را با توجه به شرایط کرونایی ارایه بدهد. میتوانیم به طور قاطع بهترین کمیته آموزش را به فدراسیون کاراته اختصاص بدهیم.

بخش بازرسی

کمیته بازرسی،یکی از بخش هایی است که فقط در مواقع ضروری کارایی دارد، تا کنون زیاد نبوده که این کمیته در باشگاهها و مراکز ورزشی حضور پیدا کند و در جستجوی متخلفین ورزشی باشد. همانطور که این روزها میبینیم فضای مجازی پر است از ورزشکاران متخلف، اما هیچ بازرسی به انها رسیدگی نمیکند.

طی امسال فقط بخش بازرسی فدراسیون انجمن های ورزشهای رزمی بود که در این زمینه چند مورد فعالیت داشته است و مقتدرانه پیگیر این موضوعات هستند. بنابراین میتوانیم بهترین کمیته بازرسی را به فدراسیون انجمنهای ورزشهای رزمی اختصاص بدهیم.

لازم به ذکر است که در بین هفت فدراسیون رزمی، (تکواندو،کاراته،ووشو،جودو،انجمنهای رزمی،کونگ فو،بوکس)

فدراسیون های تکواندو و کاراته با توجه به قدمت خود فعالیت بیشتری دارند . فدراسیون جودو به علت تعلیق بودن متاسفانه نتوانسته فعالیت برون مرزی زیادی انجام بدهد. فدراسیون ووشو نیز فعالیتهای داخلی آن بیشتر از فعالیتهای بین المللی است، و همچنین فدراسیون کونگ فو که 90 درصد فعالیتهای آن داخل کشور است. فدراسیون بوکس در سالهای اخیر روند رو به رشد بسیار خوبی داشته و انتظار میرود در سالهای آینده مدال آوری های بیشتری داشته باشد.

پایگاه خبری رزمی نیوز در نظر دارد از سال آینده عملکرد فدراسیون ها را به صورت تخصصی تر و با حضور کارشناسان و مسئولین در قالب جشنواره رقابتی انجام بدهد.

در انتها جدول مقایسه در زمینه های مختلف فدراسیون ها را مورد ارزیابی قرار داده ایم.

فعالترین فدراسیون رزمی بر اساس امتیازات :  فدراسیون تکواندو با  645  امتیاز

فعالترین رییس فدراسیون بر اساس فعالیت: امیر صدیقی فدراسیون ووشو

فعالترین نایب رییس بر اساس فعالیت : همایون خرم فدراسیون انجمنهای رزمی

فعالترین  نایب رییس بانوان بر اساس فعالیت :  زهرا سروری فدراسیون تکواندو

فعالترین  دبیر بر اساس فعالیت : صدیقه کعبی زاده  فدراسیون جودو

فعالترین کمیته بر اساس فعالیت : کمیته آموزش فدراسیون کاراته   کمیته داوری فدراسیون تکواندو

فعالترین سبک رزمی بر اساس فعالیت : انجمن کیک بوکسینگ – گراپلینگ کیک بوکسینگ – سازمان سبکهای آزاد کاراته

فعالترین هیات استانی بر اساس فعالیت : هیات جودو خراسان رضوی – هیات رزمی استان آذربایجان شرقی

 

فدراسیونهای رزمی

در مجموع :

فدراسیون تکواندو  645 امتیاز

فدراسیون کاراته 505 امتیاز

فدراسیون ووشو 500 امتیاز

فدراسیون حودو و انجمنهای رزمی 495 امتیاز

فدراسیون بوکس 485 امتیاز

فدراسیون کونگ فو 450 امتیاز.

اولین سال برگزاری جشنواره بهترین فدراسیون ها و کمیته های رزمی، با لوح تقدیر همراه است. و از سالهای آینده همراه با تندیس و مراسم رسمی برگزار خواهد شد.

شورای تحلیل و بررسی پایگاه خبری رزمی نیوز
به اینستاگرام رزمی نیوز بپیوندید.

 

لینک کوتاه : https://razminews.ir/?p=24987
  • کد خبر : 24987

نظرات شما پس از تایید مدیریت نمایش داده میشود.

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
مشارکت در
اطلاع از
guest
0 نظرات کاربران
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

logo-samandehiblankblankblankblankblankوزارت ورزشکمیته ملی المپیکتهران سربلندبوکسجودوفدراسیون انجمن های رزمیوشوتکواندوکاراته