دوپینگ در رزمی

دوپینگ در رزمی
بزرگترین معضل استفاده دوپینگ در رزمی وداروهای نیروز زا به غیر از به خطر افتادن سلامتی ورزشکار، خطر نازایی در قهرمانی اتفاق می افتد،

موضوع دوپینگ در رزمی سالهاست در ورزش کشور خصوصا رزمی، شیوع پیدا کرده و هیچ راهکاری برایش تعریف نشده است.

متاسفانه آمار استفاده از داروهای نیرو زا در بین رزمی کاران خصوصا هنرجویانی که در ابتدای راه هستند بسیار زیاد شده است. اکثر این افراد برای رسیدن به قهرمانی و یا کسب مدال و مقام،اقدام به استفاده از این داروها میکنند.

طبق بررسی و تحقیقات، دوپینگ در رزمی، 40 درصد افرادی که در مسابقات استانی و یا کشوری و حتی انتخابی تیم ملی شرکت میکنند، از داروهای نیروزا استفاده میکنند.در رشته های تکواندو ، کیک بوکسینگ فول کنتاکت ، جودو این موارد بسیار زیاد است.

اگر به یکی از سالن های مسابقات رزمی خصوصا تکواندو و کیک بوکسینگ مراجعه نمایید، به وضوح مشاهده خواهید کرد که سرنگها و زائده قرصهای نیروزا، داخل سرویس بهداشتی ها تقریبا به تعداد نیمی از شرکت کننده هاست.

بزرگترین معضل استفاده از دوپینگ و داروها به غیر از به خطر افتادن سلامتی ورزشکار، خطر نازایی در قهرمانی اتفاق می افتد،

این افراد با استفاده از داروها بر حریفان غلبه میکنند، و قهرمان شده ، و به اردوهای تیم ملی دعوت میشوند. اما در میادین بین المللی موفق نیستند، زیرا در انجا نمیتوانند از این دارو ها استفاده کنند. گاهی اوقات که میبینیم و میشنویم کسی در مسابقات دوپینگ کرده قطعا جزو همین افرادی بوده که در مسابقات نیز از داروهای نیرو زا استفاده کرده و به ناحق وارد تیم ملی شده است.عدم نتیجه گیری در بسیاری از اوزان ورزشهای رزمی ، حضور این افراد با استفاده از دوپینگ در تیمهای ملی است.

دوپینگ در رزمی

مسئولین ورزش کشور باید به صورت جدی استفاده از داروهای نیرو زادر مسابقات داخلی را پیگیری نمایند. این مشکل از سوی برگزار کنندگان مسابقات است که این موضوع را جدی نمیگیرند. و افرادی که برگزار کننده مسابقات هستند چنانچه تخصص تجربه خوبی داشته باشند بدون تست نیز میتوانند تشخیص بدهند که ورزشکار حین مبارزه شرایط عادی دارد یا خیر.

علی محمدی محقق و مدرس ورزشهای رزمی
لینک کوتاه : https://razminews.ir/?p=478
  • کد خبر : 478

نظرات شما پس از تایید مدیریت نمایش داده میشود.

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
مشارکت در
اطلاع از
guest
0 نظرات کاربران
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

logo-samandehiblankblankblankblankblankوزارت ورزشکمیته ملی المپیکتهران سربلندبوکسجودوفدراسیون انجمن های رزمیوشوتکواندوکاراته