رهبر انقلاب دردیدار با ورزشکاران المپیک و پارا المپیک توکیو

رهبر انقلاب دردیدار با ورزشکاران المپیک و پارا المپیک توکیو
کمک مربی که شب و روز زحمت کشیده از خانه و کار و زندگی به دور بوده تا به تمرینات ورزشکاران برسد اعزام نمیشود چرا پزشک اعزام نمیشود اما مسئولی که حضورش به جز تماشاگر هیچ فایده ای برای تیم ندارد اعزام میشود.

به گزارش واحد خبری رزمی نیوز .رهبر انقلاب اسلامی در جمع ورزشکاران المپیکی مطالبی را یادآور شدند.

حضرت آیت‌الله‌ خامنه‌ای امروز شنبه 27 شهریور 1400 در دیدار با مدال‌آوران المپیک .و پارالمپیک 2021 – 2020 توکیو به نکات مهمی اشاره کردند.

یکی از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در مورد کیفی‌سازی ورزش بین‌المللی .و تکیه به اعزام ورزشکار در رشته‌های مدا‌ل‌آور بود. در این توصیه گمان میرود که اعزام ها چندان فنی و تخصصی .و با کیفیت نبوده و بیشتر جنبه مسافرت برای مسئولان قبلی داشته است. به رشته های مدال آور چندان توجهی نشده است.

رشته هایی که با دو شرکت کننده میشود دو مدال دریافت کرد اهمیتی داده نمیشود. .اما ورزشهایی با 10و 20 بازیکن و هیات همراه یک مدال هم کسب نمیکنند.

چرا باید روی 20 نفر هزینه و سرمایه گذاری شود، که یک مدال به دست بیاوریم.؟ .و آن هم مشخص است که مقامی حاصل نخواهد شد. از اینکه جلوی یک تیم پرقدرت دنیا شکست میخورند آن را با ارزش میدانند.اما از کسب مدال ورزشهای رزمی زیاد خوشحال نیستند.

رهبر انقلاب با المپیکی ها دیدار کرد

اگر 30 درصد از بودجه و سرمایه و این رشته ها را به ورزشهای انفرادی مانند ورزشهای رزمی بدهند ، .که از هر دو نفر یک نفر مدال آوری میکند ، قطعا در رشته های رزمی شاهد کسب ده ها مدال طلا نقره و برنز در المپیک خواهیم بود.

این موضوع جای بحث و کارشناسی دارد که باید کارشناسانی که حداقل دو دست لباس ورزشی پوشیده و کهنه کرده اند .تصمیم گیری کنند نه اشخاصی که اصلا از ورزش چیزی نمیدانند و جالب اینجاست که اعزام هم میشوند.

واقعا اعزام مسئول غیر ورزشی کما اینکه رییس و مسئول بخشی از ورزش باشد چه ره آوردی برای کشورمان دارد ؟ .این هزینه ها را اگر برای ورزشکاران در نظر میگرفتند جای یک مسئول توریستی دو ورزشکار سهمیه گرفته بودند. .و چرا کمک مربی که شب و روز زحمت کشیده از خانه و کار و زندگی به دور بوده تا به تمرینات ورزشکاران برسد اعزام نمیشود. چرا پزشک اعزام نمیشود اما مسئولی که حضورش به جز تماشاگر هیچ فایده ای برای تیم ندارد اعزام میشود.

رهبر انقلاب با ورزشکاران

دیگر توصیه‌های رهبر انقلاب

بر تجلیل از درخشش یک نشان ایرانی پوشاک در المپیک و لزوم حمایت از تولیدکنندگان تجهیزات ورزشی در داخل ، .توجه بیشتر به ورزش‌های اصیل ایرانی همچون چوگان و استفاده از این موقعیت برای جذب گردشگران خارجی .استفاده از مربیان ایرانی تا جای ممکن رسیدگی جدی به مسائل و مشکلات کاری و معیشتی قهرمانان .و ارتقای عدالت ورزشی نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://razminews.ir/?p=20414
  • کد خبر : 20414

نظرات شما پس از تایید مدیریت نمایش داده میشود.

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
مشارکت در
اطلاع از
guest
0 نظرات کاربران
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

logo-samandehiblankblankblankblankblankوزارت ورزشکمیته ملی المپیکتهران سربلندبوکسجودوفدراسیون انجمن های رزمیوشوتکواندوکاراته