تکلیف حدود 100 سبک کیک بوکسینگ مشخص میشود

تکلیف حدود 100 سبک کیک بوکسینگ مشخص میشود

کیک بوکسینگ یکی از روشهای مبارزاتی است که بسیاری از سبکها در بخش مبارزات خود این روش مبارزه را برگزار […]

کیک بوکسینگ یکی از روشهای مبارزاتی است که بسیاری از سبکها در بخش مبارزات خود این روش مبارزه را برگزار میکنند. در واقع کیک بوکسینگ رشته ورزشی نیست یک نوع مبارزه است. اما به دلیل گسترش و محبوبیت این روش مبارزه، همراه فول کنتاکت، به عنوان یک رشته ورزشی شناخته میشود.

در ایران بالای یکصد سبک کیک بوکسینگ وجود دارد که هر یک با نامهای مختلف فعالیت میکنند برخی ابداعی بوده و برخی نیز نمایندگی یکی از سازمانها را دارند. در واقع آن سازمانها هم خودشان ابداع کننده هستند. حتی در رشته کاراته که مبارزات آن کنترلی میباشد، نیز وارد شده است.

موضوع تعدد سبکهای کیک بوکسینگ معضل بزرگی شده است، و درگیری های بسیاری بین روسای سبکها مشاهده میشود که بعضا با عدم مدیریت برخی فدراسیون ها، شعله این درگیری ها زیاد میشود.هر شخصی خود را بنیانگذار کیک بوکسینگ فول کنتاکت میدانند و عده ای نیز خود را پدر این سبک معرفی میکنند و هر کدام که قدرت بیشتری دارند ادعاهایی کاذب میکنند. و این موضوع باعث شده تا ورزشکاران نیز رودر روی هم قرار گرفته و نهایتا درگیریهای توهین و تمسخر آمیز را در بر میگرد. که این کار در فرهنگ ورزشهای رزمی خوشایند نیست.

واقعیت این است که قدمت کیک بوکسینگ فول کنتاکت در ایران چندان زیاد نیست که برایش پدر یا بنیانگذار تعریف کرد.

اولین شخصی که سبک کیک بوکسینگ و فول کنتاکت را  به ایران آورد و معرفی کرد. و اعلام کرد که این یک روش مبارزه ای است که داخل رینگ انجام میشود. مرحوم محمود شیذری بود. که این سبک را در ایران معرفی کرد. و نامش به عنوان بنیانگذار فول کنتاکت کیک بوکسینگ ثبت شد.

هفته گذشته هشتم دیماه 1400 دکتر سجادی وزیر ورزش و جوانان ، به دیدار مهندس یوسف بهتری ریاست فدراسیون انجمن های ورزشهای رزمی رفت. در حاشیه این دیدار ، یوسف بهتری نکاتی را راجع به پراکندگی سبک های کیک بوکسینگ یادآور شد.

رییس فدراسیون انجمن های ورزشهای رزمی، ضمن گزارشی از مشکلات و معضلات این سبک ورزشی ، خطاب به دکتر سجادی اظهار داشت: کیک بوکسینگ بسیار پراکنده و غیر قابل کنترل شده است و بعضا به خاطر تحت پوشش قرار گرفتن آن در چند فدراسیون مشکلاتی را در مدیریت این سبکها بوجود آورده است.

کیک بوکسینگ فول کنتاکت

کیک بوکسینگ فول کنتاکت که جزو ورزشهای رینگی میباشد نمیتواند در فدراسیون هایی که تعریفی از این روش مبارزات برای آنها نشده است حضور داشته باشد. این قوانین در اوایل دهه هشتاد ثبت شد، تا تمامی ورزشهای رینگی که سبک و سازمان مشخصی دارند. تحت پوشش فدراسیون ورزشهای رزمی باشند و این ساماندهی توسط تربیت بدنی وقت ، و دیگر فدراسیون انجام گردید. اما با گذشت چند سال و تغییر در مدیریت ها، متاسفانه مجددا شاهد تحت پوشش قرار دادن کیک بوکسینگ و فول کنتاکت در فدراسیون های غیر تخصصی از جمله انجمن های ورزشی و کاراته هستیم.

امیدواریم با توجه گسترش و ازدیاد این سبکها، وزرات ورزش و جوانان فکری برای تاسیس یک فدراسیون مستقل برای این رشته ورزشی پرمخاطب و مدال آور کند. تا ساماندهی و نظم خوبی در این شاخه ورزشی شکل گیرد.

نویسنده : علی محمدی قهرمان رزمی و تحلیلگر و نویسنده ورزشی
به اینستاگرام رزمی نیوز بپیوندید.
لینک کوتاه : https://razminews.ir/?p=22826
  • کد خبر : 22826

نظرات شما پس از تایید مدیریت نمایش داده میشود.

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
مشارکت در
اطلاع از
guest
0 نظرات کاربران
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

logo-samandehiblankblankblankblankblankوزارت ورزشکمیته ملی المپیکتهران سربلندبوکسجودوفدراسیون انجمن های رزمیوشوتکواندوکاراته