تبدیل مربیگری جودو به پرورش اندام و بالعکس،سوژه شد

تبدیل مربیگری جودو به پرورش اندام و بالعکس،سوژه شد
چگونه یک مربی جودو میتواند حکم و یا کارت مربیگری تبدیل شده به بدنسازی و پرورش اندام داشته باشد و بتواند در این رشته تدریس کند؟و یا بالعکس ،از هر منظر که به این موضوع می نگریم، موضوع کارت و کلمه مربیگری مطرح است ...
ایده طراحی عکس : علی محمدی

فدراسیون جودو و فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ، طی تفاهم نامه ای که امضا کردند. میتوانند کارتهای مربیگری خود را به یکدیگر تبدیل نمایند. به درخواست برخی رزمیکاران جهت تحلیل این موضوع توسط شورای فنی رزمی نیوز ، برآن شدیم تا مواردی را با توجه به نظرات کاربران درج نماییم.

به گزارش پایگاه تحلیلی و خبری رزمی نیوز ، پس از امضا تفاهم نامه بین فدراسیون پرورش اندام و جودو ، یکی از توافقات این بوده که بتوانند احکام مربیگری را از جودو به پرورش اندام و بالعکس تبدیل نمایند. و اینکار در یک فرایند آموزشی کوتاه ، به صورت آنلاین صورت میگیرد.

نکته قابل توجه در این تفاهم نامه این است که چگونه یک مربی جودو میتواند حکم و یا کارت مربیگری بدنسازی و پرورش اندام داشته باشد و بتواند در این رشته تدریس کند؟و یا یک مربی پرورش اندام و بدنسازی که هیچ تجربه و فعالیتی در جودو ندارد چگونه میتواند کارت مربیگری داشته باشد؟

مگر نه این است که یک مربی نیاز به مهارتهای خاص و دوره های حرفه ای و علمی دارد.  و قطعا با یک دوره ان هم مجازی مربی نخواهد شد. البته جزئیات کامل این تفاهم نامه برای عموم مشخص نیست ، اما از هر منظر که به این موضوع می نگریم، موضوع کارت و کلمه مربیگری مطرح است و این کارت مربیگری در جیب هر کسی باشد قطعا به عنوان دانش آموخته این رشته شناخته خواهد شد. چه بسا  افرادی هستند که فقط به دنبال این نوع مدارک هستند و با یک کارت اقدام به کارهایی غیر تخصصی و رخ نمایی میکنند.

باید منتظر شد و دید این مدل تبدیل مربیگری در دو رشته مجزا از هم چه اهدافی را دنبال میکند؟ و مسئولین فدراسیون جودو چه جزئیاتی را رو خواهند کرد که استدلال محکمی برای اینکار باشد.  آرش میر اسماعیلی خود یکی از نخبگان و قهرمانان رشته جودو میباشد و گمان میرود اهداف ویژه ای را در سر دارد که امیدواریم هر چه هست به نفع جامعه رزمی  و رشته جودو باشد. و توضیحات کاملی در این رابطه ارائه نمایند.

ایده و طراحی عکس : علی محمدی
به اینستاگرام رزمی نیوز بپیوندید.
لینک کوتاه : https://razminews.ir/?p=18712
  • کد خبر : 18712

نظرات شما پس از تایید مدیریت نمایش داده میشود.

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
مشارکت در
اطلاع از
guest
0 نظرات کاربران
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

logo-samandehiblankblankblankblankblankوزارت ورزشکمیته ملی المپیکتهران سربلندبوکسجودوفدراسیون انجمن های رزمیوشوتکواندوکاراته