بررسی استعفای اشرف امینی نایب رییس بانوان کاراته و بازگشت مجدد

بررسی استعفای اشرف امینی نایب رییس بانوان کاراته و بازگشت مجدد

اشرف امینی نایب رییس بانوان کاراته کشورمان هفته گذشته در یک اقدام عجیب از سمت خود استعفا داد و پس از چند روز مجددا بازگشت.

هفته گذشته خانم اشرف امینی نایب رییس بانوان فدراسیون کاراته کشورمان به یکباره استعفای خود را از طریق رسانه های خبری اعلام کرد و در فضای مجازی این خبر به گوش همه کاراته کاران رسید. چند روز پیش در اقدامی عجیب مجددا به فدراسیون بازگشت.

ابتدا شرح مختصری از این موضوع

روز یکشنبه 20 شهریور ماه 1401 خانم اشرف امینی نایب رییس بانوان کاراته، استعفای خود را اعلام کرد و سریعا این خبر به گوش رییس فدراسیون کاراته رسید تا علت آن را جویا شود اما امینی حاضر به صحبت و مذاکره نشد.

امینی در مصاحبه ای که با یکی از خبرگزاریها داشت اعلام کرد که علت استعفای او دخالت در امور بانوان توسط برخی مسئولین است که در کار  بانوان و چیدمان  و انتخابات و برنامه ها دخالت میکنند.

پس از آن محسن آشوری نایب رییس آقایان در کاراته اعلام کرد که کدورتهایی پیش آمده است که به زودی حل میشود.

سید حسن طباطبایی رییس فدراسیون کاراته نیز اعلام کرد این فقط یک رفت و برگشت بوده و سو تفاهم شده است.

برخی نزدیکان به این موضوع اعلام کردند علت استعفای خانم امینی عدم اعزام او به مسابقات برون مرزی بوده است که اصلا وی را به مسابقات اعزام نکردند در صورتی که برخی افراد همیشه پای ثابت اعزامها هستند.

موضوع استعفای امینی در سه پاسخ متفاوت سو تفاهم ، کدورت ، دخالت مطرح بود، از طرفی گزینه جایگرین وی نیز آماده بود تا منصوب شود. که خانم اشرف امینی روز جمعه 25 شریور ماه در رقابتهای انتخابی حضور پیدا کرد و همه معادلات را برهم ریخت.

بررسی این موضوع

در فدراسیون کاراته حاشیه بسیار زیاد شده است و پس از هر مسابقه و رویداد اتفاقات بسیار مهم و حواشی بسیار زیادی رخ میدهد و این حواشی برای این فدراسیون اپیدمی شده است و متاسفانه هیچ کس نتوانسته است به این حواشی پایان بدهد.

بسیاری معتقد هستند از وقتی محسن آشوری به فدراسیون آمده دخالتهای وی در تمامی امور باعث رنجش دیگر ارکان فدراسیون شده است.، عده ای نیز معتقد هستند بازیکن سالاری و نورچشمی ها و ناداوریهای بسیار زیاد در کاراته باعث این حواشی شده است.

خانم اشرف امینی نیز مورد انتقاد بسیاری از بانوان و مربیان و پیشکسوتان کاراته بوده و وی نیز به بازیکن سالاری و دستچین کردن بازیکنان و اعمال نفوذ اقدام میکند و بانوان زیادی به وی اعتراض دارند.

اشرف امینی

اکثر کارشناسان منتقدین عنوان کردند که اشرف امینی به جهت اینکه در چند اعزام اخیر فدراسیون به مسابقات آسیایی و جهانی وی را همراه نبرده اند دلخور شده و استعفا داده است. که این استعفا تقریبا بیشتر شبیه قهر بوده است.

اگر یک مسئول که پست بسیار مهمی در ورزش بانوان دارد با یک سوتفاهم یا کدورت (به گفته رییس و نایب رییس کاراته) استعفا بدهد و برود ، که تمام معادلات مدیریتی به هم خواهد خورد. این افراد چگونه در بحرانها و اوضاع سخت مقاومت خواهند کرد.

اعزام مسئولین به مابقات برون مرزی چه فایده ای برای ورزش کشور دارد؟

اصلا چرا باید روسا و مسئولین به همه مسابقات اعزام شوند؟ مسئولین چه خاصیتی برای بازیکنان دارند؟ و در کجای تیم ملی به درد انها خواهند خورد؟ جز یک سفر تشریفاتی و تفریحی هیچ مزیتی برای تیم های ملی ندارند. کما اینکه جای دو سه بازیکن و یا مربیان زحمت کش را نیز میگیرند.

این حق مربیان تیم ملی است که شبانه روز برای بازیکنان زحمت میکشند و حضورشان در رقابتها نیز بسیار مفید است که همراه بازیکنان به مسابقات اعزام شوند، نه مسئولین که حضورشان اصلا مفید نیست بلکه هزینه های بیت المال را نیز به هدر میدهند.

نایب رییس آقایان و نایب رییس بانوان هووی هم هستند.

در موضوع استعفای خانم اشرف امینی نیز این مسئله مطرح بود که چرا ایشان را به مسابقات اعزام نمیکنند. چرا نایب رییس آقایان همیشه هست اما نایب رییس بانوان نیست، کدورتها بر سر مسافرتهای آسیایی و اروپایی است و کسی دلش به حال ورزش و قهرمانان نمیسوزد و هر کسی برای خودش تلاش میکند .چرا نایب رییس آقایان باید در امور نایب رییس بانوان دخالت کند؟ اینها مواردی هستند که مطرح میشود و ظاهرا نایب رییس ها مانند هوو برای هم میمانند.

داستان استعفاها و قهر و آشتی کردن ها بیشتر بر سر همین مسائل است و قطعا مذاکره انجام میشود و به توافق میرسند.

محسن آشوری

موضوع مسئولین خودش معضل بزرگی برای ورزش قهرمانی کشور  است، که هر کس برای رفاه و آسایش خودش تلاش میکند . و متاسفانه عملکرد و رسیدگی وزارت ورزش با ریاست دکتر حمید سجادی هم در این رابطه بسیار ضعیف و گاهی بی اهمیت میباشد.

امیدواریم مشکلات کاراته با تغییر مدیریتها و مسئولیتها حل شده و از حواشی بیرون آید.

نویسنده: علی محمدی شیخلر منتقد و کارشناس ورزشهای رزمی
به اینستاگرام رزمی نیوز بپیوندید.
لینک کوتاه : https://razminews.ir/?p=28210
  • کد خبر : 28210

نظرات شما پس از تایید مدیریت نمایش داده میشود.

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
مشارکت در
اطلاع از
guest
0 نظرات کاربران
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

logo-samandehiblankblankblankblankblankوزارت ورزشکمیته ملی المپیکتهران سربلندبوکسجودوفدراسیون انجمن های رزمیوشوتکواندوکاراته