انواع منتقد در ورزشهای رزمی را بشناسیم

انواع منتقد در ورزشهای رزمی را بشناسیم

منتقد به چه کسی میگویند و چگونه باید نقد کرد؟

انواع منتقد در ورزشهای رزمی و معترضین ، نویسنده ها آموزش دهنده ها، برنامه دهنده ها اظهار نظرکننده ها، تعدادشان بیشتر از مخاطبین است. زمانی برای هر 100 نفر یک مربی یا یک منتقد وجود داشت، امروزه برای هر هنرجو صد منتقد و مربی آموزشی وجود دارد.

در این بحث فقط به انواع منتقدین خواهیم پرداخت. تا بشناسید چه کسانی میتوانند نقد کرده و راهکار ارائه بدهند.

  • منتقدین متخصص و دارای برنامه.
  • منتقدین حاشیه ساز.
  • منتقدین بدون برنامه.
  • منتقدین شخصی و مغرض.

منتقد در ورزشهای رزمی

1 – منتقدین متخصص و دارای برنامه.

منتقدینی که مودبانه و در چارچوب قوانین و نوشتار با توجه به تخصصشان نقد میکنند، بیشتر مورد توجه قرار میگیرند، این گروه از منتقدین در ورزشهای رزمی ، ضمن انتقاد از عملکرد ها و ضعفها ، راهکارهایی هم برای اشتباهات و عملکردهای ناصحیح ارائه میدهند و بدون درنظر گرفتن هدفی مغرضانه، اقدام به یادآوری اشتباهات میکنند. و راهی مناسب را فقط پیشنهاد میدهند و تصمیم را به خود اشخاص و یا مسئولین واگذار میکنند. عمدتا نقدهای این افراد پذیرفته میشود و حتی در جلسات و بررسی مسائل نیز از آنها استفاده میشود.

2 – منتقدین حاشیه ساز .

این گروه به دو دسته تقسیم میشوند، دسته اول منتقدینی هستند که از ادبیات خوبی استفاده نمیکنند، و به همه چیز و همه کس معترض هستند و نتیجه کار برایشان مهم نیست فقط تلاش میکنند صحبتها و توهین هایشان را به مخاطب اعلام کنند.

دسته دوم منتقدینی هستند که از ادبیات بد و بسیار زشت استفاده میکنند، و عمدتا صحبتهای تند و همراه با توهین دارند، و هیچگونه استعداد سخنوری در ادبیات مناسب ندارند. وبیشتر حاشیه ساز هستند تا چاره ساز.

این گروه منتقدین در تلاش جهت رسیدن به پست و مقام نیز هستند. گرچه همیشه در صحبتهایشان اعلام میکنند دنبال چیزی نیستند و فقط برای دیگران و جامعه دلسوزی میکنند.

این افراد با یک عنوان و یا امتیاز سریعا موضع خود را تغییر داده و شروع به تعریف و تمجید از افرادی که قبلا مورد نقد شدیدشان بوده میکنند . و با یک عنوان یا سمت و وعده، کوتاه میآیند.

و البته این دسته از منتقدین نفرات خاصی را نشانه میگیرند، و در مواقعی به افشای مسائل شخصی افراد نیز اقدام میکنند. .اما معمولا مدیران یا مسئولین به علت عدم رعایت قوانین و ادبیات گفتاری و نوشتاری زیاد به سراغ آنها نمیروند، .زیرا اعتقاد دارند حتی اگر در بخشی از کارها از آنها استفاده شود فرهنگ و رفتار آن بخش، خصوصا اگر جوانان و نوجوانان باشند، منحرف خواهد شد.

عده ای از فرصت طلبان و افرادی که برای رسیدن به قدرت راهی ندارند، از این مدل منتقدین برای اهداف خود استفاده میکنند. و در آخر آنها را نیز قربانی میکنند. اصولا منتقدین بی ادب و تندخو مورد قبول هیچ سازمان و مرجعی نیستند. نمونه این افراد در جامعه رزمی انگشت شمارند.

3- منتقدین بدون برنامه.

این گروه منتقدینی هستند که فقط انتقاد میکنند، و به عملکرد ها و فعالیتها اعتراض دارند، اما هیچ راهکار و دلایلی برای اعتراض یا انتقادشان ندارند. تخصصی و راهکاری هم برای پوشاندن ضعف و ایرادات ندارند. و بعضا راهکارهایی هم میدهند که فنی و تخصصی نیست. این نوع از منتقدین را هیچ سازمانی نمیپذیرد، و عموما توجهی هم به آنها نمیکنند.

4 – منتقدین شخصی و مغرض.

این گروه از منتقدین افرادی هستند که به دنبال منافع و امتیاز خود هستند و از عملکرد مسئول خاصی انتقاد میکنند و همیشه افراد خودشان را نیز معرفی میکنند، و اعتقاد سختی هم دارند افرادی که آنها میشناسند بهتر هستند. و دیگران را مورد نکوهش قرار میدهند. و تنها راه پیشرف را جایگزینی مدیران با دوستان خودشان میدانند. معمولا هم با گرفتن امتیاز و دان و احکام دیگر ساکت میشوند.

با معرفی انواع نقد ها و منتقدین، شاید شما هم مانند ما اعتقاد به منتقدین شماره یک داشته باشید. و البته این گروه از منتقدین سعی میکنند به رفتار و عملکرد گروههای دیگر دچار نشوند تا اعتبار و اعتماد سازیشان خدشه دار نشود. با این حساب، منتقدین گروههای بعدی چندان کارایی نخواهند داشت.

منتقد رزمی

نویسنده : علی محمدی شیخلر
لینک کوتاه : https://razminews.ir/?p=20348
  • کد خبر : 20348

نظرات شما پس از تایید مدیریت نمایش داده میشود.

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
مشارکت در
اطلاع از
guest
0 نظرات کاربران
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

logo-samandehiblankblankblankblankblankوزارت ورزشکمیته ملی المپیکتهران سربلندبوکسجودوفدراسیون انجمن های رزمیوشوتکواندوکاراته