انجمن او اسپرت در چند قدمی فدراسیونی شدن یا غیر انتفاعی؟

انجمن او اسپرت در چند قدمی فدراسیونی شدن یا غیر انتفاعی؟

تیم ملی او اسپرت با نفرات کامل در بازیهای آسیایی هوانگژو حضور خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری رزمی نیوز، با توجه به گسترش رشته ورزشی او اسپرت در دنیا و رسیدن به جایگاه المپیکی شدن این رشته، بسیاری از کشورها، به این رشته که در چندین شاخه ذهنی و فکری و هنری و مبارزه ای فعالیت دارد نگاه ویژه و پر اهمیتی دارند.

او اسپرت در ایران بعنوان یک انجمن از زیر مجموعه های فدراسیون انجمنهای رزمی میباشد و ظاهرا با ورود این رشته به بازیهای آسیایی هوانگژو و المپیک، کم کم صاحب فدراسیون مستقل خواهد شد.

به استناد نامه های شماره 11910/3/ص معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای  کشور و شماره 3579/م/30 دفتر برنامه ریزی و نظارت وزارت ورزش و جوانان و نامه شماره 636/6/21 کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران، انجمن او-اسپرت جمهوری اسلامی ایران یک انجمن چند ورزشی بوده و در برگیرنده ورزش ها و زیر شاخه هایی با محوریت:  ورزش های ذهنی، تمرکزی، با مانع، مبارزه ای و هنری است که از سال 1393 ثبت و در ذیل مجموعه فدراسیون انجمن های ورزش های رزمی به فعالیت مشغول و تا کنون در سطح ملی و بین المللی بعنوان انجمن مورد تایید، فعالیت داشته و خواهد داشت.

انجمن او-اسپرت ضمن معرفی رشته های ورزشی ایرانی در بازار جهانی ورزش، نماینده آن دسته از فدراسیون های بین المللی شناسایی شده توسط کمیته بین المللی المپیک، گایسف و شورای المپیک آسیا در جمهوری اسلامی ایران است که محصول عرضه شده آنها در جنبش المپیک ریشه در فرهنگ، آداب و سنت ایران داشته و از طریق بازی های بشردوستی منطبق با تفاهم نامه کمیته بین المللی المپیک و فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر شناخته شده است.

او اسپرت آسیا

او-اسپرت از سال 1393 در قالب یک انجمن چندین رشته  ورزشی پا در عرصه رقابت با سایر انجمن ها گذاشت، این انجمن که بارها توسط فدراسیون انجمن های ورزشی و فدراسیون انجمن های رزمی به عنوان یک انجمن متمایز از سایر انجمن های تحت پوشش وزارت ورزش و جوانان حمایت و معرفی گردیده پیشرو در حوزه دیپلماسی ورزشی دارای جایگاه ویژه در ورزش بین الملل بوده و از سالهای قبل دایه استقلال ومتقاضی تاسیس فدراسیون ملی مستقل بوده است.

نخستین بار در دوران ریاست محمود رشیدی هیات رئیسه فدراسیون ورزشهای رزمی سابق با جلسه اختصاصی و حضور در دفتر وزیر وقت ورزش (دکتر گوردزی) این انجمن را یک انجمن عریض و طویل، پر مخاطب و دارای سند چشم انداز و برنامه وفق منشور المپیک و فرصتی در خدمت نظام معرفی نمودند و تلاش های و مکاتبات متعددی در جهت تاسیس فدراسیون ملی او-اسپرت انجام دادند.

همینطور نمایندگان مجلس شورای اسلامی تلاش های مجدانه ای جهت تاسیس فدراسیون ملی او-اسپرت نمودند، اما برخی قوانین مانع از اینکار شد.

نکته مهم و حائز اهمیت، کسب کرسی های بین المللی و جهانی توس دکتر بهروز کارخانه ای رئیس انجمن او-اسپرت ایران و تیم مدیریتی وی میباشد. و همچنین قهرمانان ملی  کشورمان در آسیا و جهان نیز دارای کرسی های مهم در آسیا دارند.

قاسم منوچهری

دکتر محمدقاسم منوچهری از اعضای هیات رئیسه انجمن او-اسپرت میباشد. که تاثیر بسیار زیادی در فعالیتها و رشد و توسعه این رشته در ایران داشته است. وی فرا جناحی و فرا رشته ای در مدیریت ورزش های قاره ای و جهانی در کرسی های مختلف و تاثیر گذاری در جنبش المپیک حضور دارد،

منوچهری که دکترای ورزش است، از شش سال قبل عضو هیات رئیسه فدراسیون آسیایی گو و از پنج سال قبل نایب رئیس اسپرت آکورد آسیا و اقیانوسیه میباشد. وی سالهاست در زمینه ورزشهای جدید و آینده ورزش جهان سخنرانی و کنفرانسهایی بسیاری برگزار کرده است و پیام همیشگی وی این بوده که: ما از زمانیکه متوجه شدیم او-اسپرتی ها در تلاشند تا در قد و قامت یک فدراسیون ملی به فعالیت خود ادامه دهند سعی داریم تا از فرصت بدست آمده استفاده کرده و در خصوص شایستگی های او-اسپرت و ضرورت تاسیس فدراسیون ملی آن بنویسیم.

انجمن او-اسپرت این روزها تلاش برای کسب سهمیه و ورود به بازیهای جهانی ورلد گیمز 2025 را در دستور کار خود دارد، جایی که بخش ورزشهای تمرکزی  او اسپرت حضور دارند و از یک طرف، به بازیهای آسیایی هانگژو 2023 نگاه مدال آوری دارد جایی که بخش ورزشهای ذهنی هزینه های هنگفتی در جهت توسعه آن در اقصی نقاط کشور نموده است.

مدال آوری این رشته ورزشی که چندین بخش مختلف دارد، برای هر کشوری خصوصا در بازیهای آسیایی حائز اهمیت است.

امیدواریم مسئولین وزارت ورزش قبل از شروع بازیهای آسیایی هوانگژو به اهمیت این رشته و فدراسیونی شدن آن اقدامی سریع نمایند.

به اینستاگرام رزمی نیوز بپیوندید.
لینک کوتاه : https://razminews.ir/?p=35615
  • کد خبر : 35615

نظرات شما پس از تایید مدیریت نمایش داده میشود.

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
مشارکت در
اطلاع از
guest
0 نظرات کاربران
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

logo-samandehiblankblankblankblankblankوزارت ورزشکمیته ملی المپیکتهران سربلندبوکسجودوفدراسیون انجمن های رزمیوشوتکواندوکاراته