انتخاب و پرورش قهرمانان جهت مدیریت در ورزشهای رزمی

انتخاب و پرورش قهرمانان جهت مدیریت در ورزشهای رزمی
برای مدیر شدن طبق نسخه این مقاله، تنها داشتن مدال و عنوان و سابقه ورزشی کافی نیست. یک مدیر باید نگاهی فراگیر در تمای زمینه های اجرایی داشته باشد.

مقاله ارسالی توسط محمد علی شفیعی طهران در زمینه انتخاب و پرورش مدیران ورزشی

در این بخش از مقاله های رزمی، یکی از نویسندگان به موضوع انتخاب و پرورش قهرمانان ورزشی برای مدیریت در ورزشهای رزمی پرداخته است که در متن زیر مطالعه نمایید.

ابتدا باید بدانیم چند درصد مدیران فدراسیون های ورزش های رزمی ایران از قهرمانان رشته تخصصی خود می باشند.  و تفاوت یک مدیر ورزشی با مدیر غیر ورزشی در چه نکاتی است؟

تجربیات دوران ورزشی

یک مدیر متخصص ورزشی، بنابه سالها تجربه در میادین ملی و بین المللی، تمامی نیازهای یک قهرمان را درک میکند. و با توجه به اینکه خود این دوران را سپری کرده است، میتواند در تصمیم های کادر فنی تیم ملی نیز مشارکت داشته باشد و چه بسا اینکه خود از اعضای کمیته فنی نیز باشد.

یک مدیر ورزشی متخصص، با تجربیاتی که در دوران تمرین از باشگاه تا اردوهای تیم ملی کسب کرده، تصمیم گیری های فنی و برنامه ریزی برای تمامی سنین پایه و سرمایه های رزمی کشور برای وی بسیار آسان و نتیجه بخش خواهد بود.

کادر فنی فدراسیون :

مدیر ورزشی متخصص میتواند در کمیته های مختلف از دیگر قهرمانان تحصیلکرده استفاده نماید. و ازقهرمانان و بازیکنان و داوران و مربیان هم دوره و هم نسل خود و ختی یک نسل قبل و بعد نیز استفاده نماید. استفاده از دیگر قهرمانان میتواند دست مدیر را در چیدمان اعضا فدراسیون به صورت تخصصی باز کند .

انتخاب و رای تخصصی

انتصاب قهرمانان متخصص ورزشهای رزمی و تحصیلکرده، بعنوان مدیران فعلی و آینده، باید تبدیل به یک رویه عادی شود. برای رسیدن به این نقطه باید قهرمانان جهانی و المپیک نیز  به صورت مستقل در رای گیری ها شرکت کنند، و انتصاب مدیران فدراسیونهای رزمی، با توجه به سوابق قهرمانی در همان رشته باشد. اگر این نگاه را درست تلقی کنیم باید از تمامی جوانب با دقت مورد کارشناسی قرار بگیرد تا نقاط ضعف آن برطرف شده و قوانینی با قدرت اجرایی بالا تهیه و تنظیم شود .

پرورش مدیران :

قطعابرای مدیر شدن طبق نسخه این مقاله، تنها داشتن مدال و عنوان و سابقه ورزشی کافی نیست. یک مدیر باید نگاهی فراگیر در تمای زمینه های اجرایی داشته باشد.در حوزه مدیریت توانایی و قابلیت بالایی داشته باشدو در انتخاب  تیم مشاوران و تحلیل گران خود دقت لازم را داشته باشد.

اینکار مستلزم این است که از قبل توسط مدیران و مسئولین عالی رتبه و بازنشسته، آموزش و پرورش یافته باشد. در انتخاب مدیران نیز استعداد یابی کرده و از مدیر پروری حمایت کنند. در ورزش ما ورزشکار متخصص بسیار زیاد است اما مدیر متخصص بسیار کم است که این مسئله میطلبد تا یک نهاد استعداد یابی و پرورش مدیران ورزشی نیز تاسیس شود.

پرورش مدیران ورزشی قهرمان بعلاوه قوانینی که به آنان کمک کند تا به قرار گیری در جایگاه درست هدایت شوند بهترین انتخاب برای انتصاب در راس فدراسیونها میباشد.

ویرایشو بازنویسی : شورای سردبیری رزمی نیوز
جهت ورود به به اینستاگرام رزمی نیوز کلیک کنید.

 

لینک کوتاه : https://razminews.ir/?p=23948
  • کد خبر : 23948

نظرات شما پس از تایید مدیریت نمایش داده میشود.

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
مشارکت در
اطلاع از
guest
0 نظرات کاربران
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

logo-samandehiblankblankblankblankblankوزارت ورزشکمیته ملی المپیکتهران سربلندبوکسجودوفدراسیون انجمن های رزمیوشوتکواندوکاراته