رزمی چیست تاریخچه ورزش رزمی از کجاست؟

رزمی چیست تاریخچه ورزش رزمی از کجاست؟
هنرهای رزمی نوعی آمادگی در برابر درگیریها و دفاع و حملات فیزیکی می باشد علاقه به این رشته رزمی معمولا از سنین  ۵ تا ۶۰ سالگی وجود دارد .

رزمی: هر فردی در طول دوران زندگی خود همیشه در این فکر بوده که بتواند رزمی کار خوبی باشد و یا از فنون آن آگاهی داشته باشد.

با توجـه بـه اینکه هنرهای رزمی نوعی آمادگی در برابر درگیریها و دفاع و حملات فیزیکی می باشد علاقه به این رشته رزمی معمولا از سنین ۵ سالگی وجود دارد.

ورزشهای رزمی با سایر رشته های ورزشی متفاوت است. تنها رشته ای است کـه استفاده از آن برای هر کسی لازم است، اگرچه ورزشهای دیگری هم مانند: تیراندازی ، سوارکاری و شنا نیز هست که یادگیری آن برای هر شخصی لازم است ، اما این ورزشها نیاز به داشتن امکانات است.

ولی برای یادگیری رزمی نیاز به هیچ امکاناتی نیست، بدون امکانات نیز میتوان از سن کودکی تا سنین بالا به یادگیری فنون آن مشغول شد و این بستگی به وضعیت جسمانی هر شخصی دارد.

تاریخچه رزمی

هنر و ورزش رزمی تاریخ مفصلی دارد که ما در اینجا بسیار مختصر  به آن اشاره خواهیم کرد. هنر رزمی در حدود  ۴۰۰۰ سـال قبل ، توسط حکومت امپراطوری چین بـه نـام دودمن شیا برای نبردهای تن به تن پایه ریزی شد.

پیدایش هنر رزمی را  به ۵۴۰۰ سال پیش دوران مصر باستان نیز نسبت میدهند.  بـه استناد  تصویر به جامانده دو انسان بر روی دیوار که با هم مبارزه میکنند. اما چنانچه بخواهیم کاملتر بدانیم پیدایش درگیری و دفاع از کجاست، میتوان گفت از وقتی انسانها در برابر حملات حیوانات و انسانهای دیگر شروع به دفاع و یادگیری حمله کردند.

رزمی

 

تعریف ورزش رزمی

حرکات و تکنیک ها و فنونی که با استفاده از دست و پا برای مبارزه و درگیری و دفاع از خود انجام میشود تعریف ساده ای از هنرهای رزمی است

برخی رزمی را مبارز ه و درگیری تن به تن می دانند . عده ای نیز آن را درگیری با استفاده از دست و پا و استفاده از ادوات و آلات گرم و سرد مانند تفنگ و شمشیر و نانچکو ، چوب و غیره میدانند .

عده ای نیز ورزش رزمی را هنر و صرفا جهت ساخت ذهن و آمادگی بدنی و اعتماد به نفس و یا تفریح و سرگرمی میدانند.

تاثیراتی که ورزش رزمی بر انسان میگذارد : اعتماد به نفس ، ساخت ذهن و روح ، داشتن جسم سالم ، اخلاق و نظم ، افتادگی و از خود گذشتگی و اهداف پاک میباشد.

رشته های مطرح رزمی جهان

سبکها و رشته های زیادی از رزمی وجود دارند که در جهان مطرح هستند که مهمترین و پر طرفدارترین رشته های رزمی  عبارتند از : کاراته – کونگ فو – تکواند – بوکس – کیک بوکسینگ.و مبارزات آزاد مانند ام ام ای.

علاقمندان زیادی در دنیا در این رشته ها فعالیت میکنند و رویدادهای آن را دنبال میکنند .

حرکات تکنیک ها و ضربات و برخی دفاع ها در این رشته ها تا حدودی مشترک هستند و فقط اسامی و روش های اجرا متفاوت است. معمولا افرادی که در یکی از این پنج رشته فعالیت میکنند میتوانند در تمامی رشته های رزمی موفق باشند.

هیچ رشته و مبارزات رزمی برتر از دیگری نیست، این افراد هستند که برتری رزمی را نشان میدهند.

نویسنده : علی محمدی شیخلر

به اینستاگرام رزمی نیوز بپیوندید.
لینک کوتاه : https://razminews.ir/?p=7112
  • کد خبر : 7112

نظرات شما پس از تایید مدیریت نمایش داده میشود.

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 4
مشارکت در
اطلاع از
guest
4 نظرات کاربران
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

logo-samandehiblankblankblankblankblankوزارت ورزشکمیته ملی المپیکتهران سربلندبوکسجودوفدراسیون انجمن های رزمیوشوتکواندوکاراته