نصیری:چون شغلم حفاظت از احمدی نژاد است با من دشمنی دارند

نصیری:چون شغلم حفاظت از احمدی نژاد است با من دشمنی دارند
حق عضویت سالانه موی تای 1500 دلار است 3 سال پرداخت نشده بود و به ما می‌گفتند از بالا دستور رسیده که این مبلغ را پرداخت نکنید. من نمیدانم بالا کجاست. من تنها امام زمان و مقام معظم رهبری را به عنوان بالا می‌شناسم.

به گزارش پایگاه خبری رزمی نیوز، نشست خبری جواد نصیری رییس موی تای کشور در مورد فدراسیونی شدن این رشته با صحبتهای بدون تعارفی همراه بود. که به صورت خلاصه در زیر درج میشود.

نصیری در خصوص واکنش وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک با تشکیل شدن فدراسیون غیردولتی موی تای، گفت: تاکنون چیزی به ما اعلام نکردند و واکنشی ندیدیم. از کمیته خواستم نماینده‌ای به ما برای حضور در مجمع معرفی کند که اصلاً جواب ندادند.

موی‌تای تمام فاکتورهای لازم را برای فدراسیون شدن که مهمترین آن نیز عضویت رسمی IOC است را دارد، این رشته در تمام بازی‌ها حضور دارد اما بودجه نداریم و حمایت نمی‌شویم‌. هیچ فردی پاسخگوی تلاش‌های ما نیست.

کاری که مجمع انجام داد مطابق با قانون است. قانونی که تاکید می‌کند فدراسیون‌ها غیردولتی هستند و دولت حق دخالت در ورزش را ندارد.

موضوعی که رئیس جمهور طبق نامه‌ای مکتوب آن را اعلام کرد. متأسفانه وزارت ورزش در برخورد با رشته‌های مختلف با یک نگاه مشترک عمل نمی‌کند. از ما خواسته شده تا زیر مجموعه فدراسیون مورد نظر آقایان باشیم. همه رشته‌ها اجراییات و سازوکارهای متفاوتی دارند. ما نمی‌توانیم در مجموعه‌ای کار کنیم که هیچ سنخیتی با سایر رشته‌ها نداریم.

هیچ رشته‌ای مثل موی تای نیست اما متأسفانه ما را در ظرفی قرار دادند که از ما کوچک‌تر است. ما یک جامعه بزرگ هستیم و باید از همه آنها دفاع کنیم.

پدری به من زنگ زد و گفت حاضر است برای اعزام پسرش به مسابقات، کلیه خود را بفروشد و من به او گفتم شورای برون مرزی اجازه اعزام نمی‌دهد. باور کنید نفرین و لعنت پشت وزارت ورزش است.

شورای برون مرزی برای اعزام ورزشکاران به مسابقات جهانی تایلند از ما وثیقه خواست که بعدها کنسل شد در حالیکه تور تایلند 20 میلیون تومان است و هر کسی می‌تواند به این کشور سفر کند. علاوه بر این، هیچکس برای پناهنده شدن به تایلند نمی‌رود.

همواره به ما می‌گویند از «بالا» دستور رسیده که فلان کار را انجام ندهید. من نمیدانم بالا کجاست. من تنها امام زمان و مقام معظم رهبری را به عنوان بالا می‌شناسم. حق عضویت سالانه 1500 دلاری ما در فدراسیون جهانی، 3 سال پرداخت نشده بود و به ما می‌گفتند از بالا دستور رسیده که این مبلغ را پرداخت نکنید. اینها به اعتقاد من کارشکنی است.

اگر با من دشمنی دارند، چرا با ورزشکاری برخورد می‌کنند که با سختی‌های فراوان آماده حضور در مسابقات جهانی می‌شود.

به من می‌گویند چقدر تلاش می‌کنی و دیگران دچار مشکل شده اند، این حرف است؟ باید نگاه ورزش عوض شود. اجازه ندادند ما با تیم کامل برویم چرا که قهرمان می‌شدیم و آن فرد شخص خاص ناراحت می‌شد.

این در حالی بود که هیچ هزینه‌ای برای وزارت نداشتیم، حتی پرچمی که در جریان مسابقات جهانی ۱۴ بار با درخشش ورزشکاران ما به اهتزاز در آمد را از باز تهران خریداری کرده بودیم.

نصیری افزود: مشکل باید اساسی حل شود. به یکدیگر احترام بگذاریم و صحبت کنیم تا طبق قوانین پیش برویم. اگر چنین نشود محبور خواهیم بود مشکل را با مراجع بین المللی از جمله IOC در میان بگذاریم. مطمئن باشید که نه کوتاه می آیم و نه حاضرم به عقب برگردم.

هر جا لازم باشد می‌روم و حرف می‌زنم. هیچ فردی از ما حمایت نداشته است. موی تای یک رشته رسمی است اگر آن را به رسمیت نشناسند، کار به جاهای باریک کشیده می‌شود.

وقتی قرار نیست ریالی به ما کمک کنند، چرا برای ما تصمیم گیری می‌کنند. چرا باید تا سه روز مانده به اعزام دنبال مجوز شورا باشم و دختران ما دو روز بعد از آغاز مسابقات به محل برگزاری برسند.

مرا تهدید می‌کنند که چرا مصاحبه می‌کنید؟ ما می‌خواهیم برای ایران افتخارآفرینی کنیم. مگر ما ایرانی نیستیم. دوباره تاکید می‌کنم که اگر مانع‌تراشی کنند باید در کمیته بین‌المللی المپیک جوابگو باشند.

من تا آخرین نفس ایستاده‌ام و استعفا نمی‌دهم چون ذات من، حق طلبی است. ما انجمن را قبول نداریم و اعلام می‌کنم که یک فدراسیون غیر دولتی هستیم. متاسفانه مرا با چوب سیاسی و اینکه مدتی شغلم حفاظت از احمدی‌نژاد بوده، می‌زنند.

لینک کوتاه : https://razminews.ir/?p=23271
  • کد خبر : 23271

نظرات شما پس از تایید مدیریت نمایش داده میشود.

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
مشارکت در
اطلاع از
guest
0 نظرات کاربران
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

logo-samandehiblankblankblankblankblankوزارت ورزشکمیته ملی المپیکتهران سربلندبوکسجودوفدراسیون انجمن های رزمیوشوتکواندوکاراته