مسابقات رزمی بدون مجوز و تعهدات خانمان سوز برای جوانان

مسابقات رزمی بدون مجوز و تعهدات خانمان سوز برای جوانان
برگزاری مسابقات رزمی کیک بوکسینگ ، "MMA" ام ام ای ، فول کنتاکت و مشابه آن به قیمت جان و مال ورزشکارن و جوانان و نوجوانان.

برگزاری مسابقات رزمی کیک بوکسینگ ، “MMA” ام ام ای ، فول کنتاکت و مشابه آن به قیمت جان و مال ورزشکارن و جوانان و نوجوانان.

مدتی است که برخی افراد و مسئولین سبک های رزمی و افراد برگزار کننده مسابقات رزمی ، به خاطر طولانی شدن بیماری کرونا طاقت نیاورده و به هر قیمتی که شده میخواهند مسابقات رزمی برگزار کنند و بعضا برگزار نیز کرده اند.

ضمن اینکه مرجع صدور مسابقات آزاد رینگی ، فدراسیون انجمن های ورزشهای رزمی میباشد و برای برگزاری حتما باید از این فدراسیون مجوز اخذ شود ، این فدراسیون طی اطلاعیه ای ( اینجا کلیک کنید) اعلام کرده است که به هیچ سبکی مجوز برگزاری مسابقات نداده است و اگر ضرورتی برای اینکار باشد ابتدا باید از فدراسیون پزشکی مجوز دریافت نمایند.

مجوز مسابقات رزمی

در این مدت مشاهده شده است برخی افراد اقدام به برگزاری مسابقات رزمی پر برخورد خصوصا کیک بوکسینگ و MMA ام ام ای کرده اند و جدای از برگزاری این مسابقات که بدون مجوز و غیر قانونی بوده است ، برگزار کننده ها برای سلب مسئولیت از خود ، تعهدات بسیار سنگینی از ورزشکاران مبارز اخذ میکنند. به گمان اینکه اگر مشکلی برای یک جوان مبارز پیش آید مسئولیتی در قبال حوادث احتمالی ندارند.

در صورتی که اولین متهم برگزار کننده خواهد بود و چون مجوزی برای برگزاری از مراجع داخلی کشور ندارند تعهد ها نیز به خودی خود باطل خواهد شد. و متهم دوم مکان برگزاری مسابقات خواهد بود .حتی در صورت اخذ مجوز نیز بعضی از تعهدات به عهده برگزار کننده خواهد بود.

متاسفانه از شور و اشتیاق جوانان برای برگزاری مسابقات سو استفاده میکنند و برای اهداف مالی و موقعیت کاری خود در سازمانهای خارجی دست به هر کاری میزنند.

مسابقات رزمی بدون مجوز و تعهدات خانمان سوز برای جوانان

نمونه هایی از این تعهدات که البته ما به صورت ساده و عامیانه شرح داده ایم که ورزشکاران متوجه پیچیدگی آن بشوند :

متعهد میشوم هر گونه صدمات مالی و جانی  و فوت را به عهده بگیرم و شکایتی از برگزار کننده نداشته باشم . متعهد میشوم آسیب هایی که از سمت بنده پیش بیاید را جبران کنم. ( یعنی اگر به حریف هم آسیب برسانید پاسخگو باشید) متعهد میشوم در هر برنامه ای از سوی شما شرکت کنم و در صورت عدم شرکت خسارت پرداخت کنم. متعهد میشم در هیچ رشته رزمی شرکت نکنم ، و….

جالب است باید هزینه کنند مبارزه بکنند آسیب ببینند جایی تبلیغات نکنند ، اگر به حریفی هم آسیب برسانند باید مسئول باشند ، در هیچ ورزش رزمی به غیر از آنها فعالیت نکنند ، در آخر هم اگر خدای ناکرده بر اثر مبارزه فوت کنند هیچ شکایتی نداشته باشند. چون علاقمند به ورزش رزمی و مبارزه هستند و باید تاوان پس بدهند.

نام آن را هم ورزش حرفه ای گذاشته اند ، ورزش حرفه ای ان است که برای مبارزه و ورزشکار هزینه کنید بیمه کنید حقوق بدهید و … متاسفانه درک درستی از حرفه ای نیست.

برخی از این تعهدات نیز در سایه نام جمهوری اسلامی ، و بعضا به قول خودشان دارای مجوز میباشد.

مجوز مسابقات رزمی

امیدواریم با درایت مسئولین ورزش و برنامه هایی که فدراسیون ورزشهای رزمی برای جلوگیری از این قبیل مسابقات زیر زمینی درنظر گرفته است زودتر به سرانجام برسد.

در دو سه ماه گذشته چندین مسابقه بدین شکل برگزار گردیده است.

مدتی پیش ریاست فدراسیون ورزشهای رزمی آقای یوسف بهتری ، اعلام کرده بود که در صدد برنامه ریزی برای اخذ مجوز MMA هستند و سعی دارند طبق شرایط خوب و استاندارد و به دور از هر اتفاقاتی قوانینی حاکم کنند که در صد آسیب دیدگی خشونت و سو استفاده در آن کمتر شود.

پیشنهاد کارشناسان پایگاه خبری رزمی نیوز هم ، این است در این زمینه حتما اولویت را خانواده ها و نگاه عمومی مردم در نظر بگیرند . زیرا جوانان صرفا از روی علاقه و شور وشوق و هیجان و علاقمندیها وارد این مسابقات میشوند اما نگاه خانواده ها و نگرانی ها چیز دیگری میگوید.

با آرزوی پیشرفت ورزشهای رزمی در ایران بدون واسطه و دلال.

 

ورزشهای رزمی رزمی اخبار رزمی آموزش رزمی

 

 

لینک کوتاه : https://razminews.ir/?p=12280
  • کد خبر : 12280

نظرات شما پس از تایید مدیریت نمایش داده میشود.

مجموع دیدگاهها : 6در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 6
مشارکت در
اطلاع از
guest
6 نظرات کاربران
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

logo-samandehiblankblankblankblankblankوزارت ورزشکمیته ملی المپیکتهران سربلندبوکسجودوفدراسیون انجمن های رزمیوشوتکواندوکاراته