در انتخابی تیم ملی کاراته چه گذشت و حواشی چه بود؟

در انتخابی تیم ملی کاراته چه گذشت و حواشی چه بود؟

کاپیتان پور شیب و سجاد المپیکی، اخلاق حرفه ای یک کاراته کا در مقابل باخت را ، الگوی جوانان کردند.

پس از برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته در هفته های گذشته اتفاقات خوب و بدی بوجود آمد، که در زیر به آن میپردازیم.

اتفاقات جدید

مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته آقایان که در هفته اول تیرماه 1401 برگزار شد،  این بار با شگفتی های بسیار خوبی روبرو بود. و آن حضور جوانان با آتیه و مستعد بود که در این رقابتها عرض اندام کردند. و نشان دادند که کاراته ایران در حال شکوفایی و رشد جوانان با استعداد است.

از سویی رفتار حرفه ای دو قهرمانان پر افتخار کاراته، سجاد گنج زاده و ذبیح الله پورشیب بود که پس از باخت مقابل دو جوان با آتیه مجید نیکو همت و مهدی خدا بخشی که زنگ خطری برای آنها بود، هرگز رفتار حرفه ای خود را تغییر نداده و از حضور این دو جوان با آتیه نیز استقبال کردند.

این رویداد نشان میدهد، کاراته ایران به سمتی پیش میرود که تیم ملی مدام در حال تغییر بازیکن خواهد بود و چنانچه جوانان مستعد، حمایت و پرورش یابند، آینده درخشانی برای کاراته ایران رقم خواهد خورد. و همچنین رفتار و اخلاق حرفه ای توسط قهرمانان نیز الگویی برای جوانانی که به تازگی پا به عرصه قهرمانی گذاشته اند خواهد بود.

این دوره از مسابقات نشان داد که زنگ خطر بیخ گوش تمامی بازیکنان است و باید همیشه به روز و آماده باشند . و همچنین شایعاتی درمورد گزینشی بودن بازیکنان که به کادر فنی تیم ملی انتصاب داده اند با حضور نفرات جدید نیز از ذهنیتها حذف شد.

تحلیل مسابقات کاراته

حواشی مسابقات

در طرفی نیز چند مورد اعتراض به داوری و مسابقات بود که متاسفانه با رفتار و اعتراض غیر حرفه ای منجر به ایجاد حواشی و درگیری هایی شد که چندان مناسب یک قهرمان کاراته حرفه ای نبود. و این موضوع باعث شد تا تفاوت قهرمان با تجربه و حرفه ای با دیگر افراد مشخص شود.

موضوع برد و باخت در تمامی مسابقات ورزشی وجود دارد ، ورزشکار همیشه و در همه حال خود را برنده میداند و در این رابطه هیچ کدام از داوران و هیات داوری را قبول نداشته و بعضا اقدام به اعتراض هایی که در شان یک ورزشکار حرفه ای نیست مینماید.

در این میان افرادی نیز هستند که بیشترین حواشی را آنها دامن میزدند که نه در سالن مسابقات حضور دارند و نه در فدراسیون جایگاهی دارند، اغلب به دنبال منافع خود هستند و با چهره های مخفی و به عبارتی فیک، در شبکه های مجازی باعث اختلاف بین قهرمانان و مسئولین میشوند، و با جملات و کلمات حساب شده باعث تحریک قهرمانان شده و آنها را وادار به حرکاتی غیرحرفه ای میکنند. و در این میان قهرمانان را قربانی اهداف خود میکنند.

قهرمانان و ورزشکاران باید به این موضوع توجه داشته باشند که این افراد اگر توانایی رسیدگی به این موضوعات را داشتند ، پیش از این به مشکلات خود رسیدگی میکردند و بیرون از مجموعه نبودند.در انتها تنها کسانی که در این حواشی متضرر میشوند قهرمانان هستند.

اعتراض حق یک ورزشکار است اما در راستای قوانین حاکم بر مسابقات. مادامی که بازیکن به طور قانونی اعتراض نکند و باعث درگیری و حاشیه شود قطعا هیچ مرجعی به اعتراض آن رسیدگی نخواهد کرد و حتی بابت این نوع اعتراض توبیخ نیز خواهد شد. این قوانین در تمامی دنیا به یک شکل است.

در این میان افرادی که بازیکنان را تشویق به اعتراض میکنند قطعا حرفه ای نیستند. حتی اگرمربی (کوچ) باشند، قطعا میدانند که نوع اعتراض چگونه است و به چه نحوی باید اقدام نمایند، اما به دلایلی و به قولی شلوغ کاری میکنند و این موضوع تنها به ضرر بازیکن خواهد بود.

اعتراض غیر حرفه ای چند بازیکن که کار آنها را به کمیته انضباطی کشاند، و عدم اعتراض قهرمان المپیک و کاپیتان تیم ملی از باخت خود، نشان داد که تفاوت با تجربه و حرفه ای با جوان آماتور و نوپای قهرمانی بسیار مشهود است و این جوانان باید در کنار با تجربه ها فعالیت کنند تا به مرز پختگی برسند.

در انتخابی تیم ملی کاراته چه گذشت و حواشی چه بود؟

فدراسیون کاراته که همیشه در مسابقات انتخابی خصوصا در بخش بانوان حاشیه های بسیاری دارد باید چاره ای برای کم شدن این موضوع بیاندیشد، کمیته آموزش و کمیته مربیان و کمیته داوران این فدراسیون نیز باید کلاسهای توجیهی  و بازآموزی بسیاری برای مربیان و ورزشکاران برگزار نمایند تا در مسابقات این اتفاقات رخ ندهد.

امیدواریم این موضوع نیز با برگزاری کمیته انضباطی ختم به خیر شود و افراد مغرض و فرصت طلب که باعث تخریب و تحریک قهرمانان میشوند نیز از میان برداشته شوند. که این امر با بی توجهی قهرمانان حرفه ای محقق خواهد شد.

در انتها جمله ای برای قهرمانان و بازیکنان یادآور میشویم

هیچ کسی بی منت حامی شما و به دنبال گرفتن حق و حقوق شما نیست. اگر میتوانستند، حق خود را که مدعی هستند میگرفتند و بیرون نبودند. اختلاف امتیاز خود را بالا ببرید، مادامی که در شرایط اختلاف امتیازی یک یا دو هستید خود را بازنده بدانید.

پایگاه خبری تحلیلی رزمی نیوز

به اینستاگرام رزمی نیوز بپیوندید.
لینک کوتاه : https://razminews.ir/?p=27019
  • کد خبر : 27019

نظرات شما پس از تایید مدیریت نمایش داده میشود.

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
مشارکت در
اطلاع از
guest
0 نظرات کاربران
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

logo-samandehiblankblankblankblankblankوزارت ورزشکمیته ملی المپیکتهران سربلندبوکسجودوفدراسیون انجمن های رزمیوشوتکواندوکاراته