تیم 31 نفره کاراته ایران در لیگ جهانی کاراته قبرس 5 مدال کسب کرد

تیم 31 نفره کاراته ایران در لیگ جهانی کاراته قبرس 5 مدال کسب کرد

کاروان پرهزینه فدراسیون کاراته از 31 بازیکن فقط 5 مدال کسب کرد.

به گزارش واحد خبری رزمی نیوز، کاروان سی و یک نفره بازیکنان تیم ملی کاراته ایران با ۲۱ نفر در بخش مردان و ۱۰ نفر در بخش بانوان در چهارمین مرحله لیگ جهانی کاراته وان سری آ قبرس ۲۰۲۳ حضور یافت و تنها 5 مدال کسب کرد.

در این دوره از رقابتهای کاراته وان قبرس، محمود نعمتی موفق به کسب مدال طلا شد، امیررضا برزویی و زینب جعفرنژاد صاحب مدال نقره شدند و مهدی عاشوری نیز به مدال برنز رسید و همچنین در کاتای تیمی تبریز (محمد صدرا شیدزی و سهند اسلامی و مهدی حق نظری)مدال برنز را کسب کردند.

درمجموع از 31 بازیکن تنها یک مدال طلا و دو برنز و دو نقره کسب شد که نتیجه بسیار ضعیفی و قابل نقدی بود.

متاسفانه در حالی که تیم ملی  کاراته به هانگژو رفته است، تیم دیگری از کاراته در اقدامی عجیب و هزینه بر، ابتدا به مارسی فرانسه جهت رقابتهای نه چندان مهم رفت و سپس از آنجه به قبرس جهت شرکت در کاراته وان عزیمت کردند.

مشخص نیست چرا این همه بازیکن و کاروان کشی در کاراته با هزینه های میلیاردی انجام میشود که هیچ آورده ای هم ندارد.

سرپرست دبیری فدراسیون کاراته آقای محسن آشوری که همیشه نفر اول مسافرتهاست و تا کنون هیچ مسافرتی را طی این سه چهار سال از دست نداده است اعلام کردند بیشتر برای  محک زدن و کسب تجربه حدود 40 بازیکن اعزام کردند.

این درحالی است که فدراسیون کاراته همیشه از کمبود بودجه رنج میبرد و برخی قهرمانان خصوصا در بخش پارا کاراته با هزینه شخصی خود به مسابقات مهم جهانی میروند.

توجیح سرپرست دبیری فدراسیون کاراته هیچ کارشناس و منتقدی را قانع نکرده و اکثرا بر این عقیده هستند که وی و دیگر مسئولین با کاراته مسافرتهای تفریحی میروند و خوشگذرانی میکنند. چرا باید در طول یکسال بالای 20 کشور خارجی اعزام شوند؟ مگر حضور این افراد در تیم چه خاصیت و اثری برای بازیکنان و کسب مدال دارد؟

متاسفانه وزارت ورزش نیز به این مسئله بی اهمیت بوده و اصلا توجهی نمیکند.

به امید حل این معضلات.

 

لینک کوتاه : https://razminews.ir/?p=39610
  • کد خبر : 39610

نظرات شما پس از تایید مدیریت نمایش داده میشود.

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
مشارکت در
اطلاع از
guest
0 نظرات کاربران
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

logo-samandehiblankblankblankblankblankوزارت ورزشکمیته ملی المپیکتهران سربلندبوکسجودوفدراسیون انجمن های رزمیوشوتکواندوکاراته