علت تیر کشیدن پهلو هنگام ورزش و تمرین

علت تیر کشیدن پهلو هنگام ورزش و تمرین
تنفس های سریع، بدون نظم و ریتم. کبد بیش از شرایط معمول از خون پر می شود و اندازه آن افزایش پیدا می‌کند که باعث درد در پهلوی راست می گردد.

احتمالا این اتفاق برای شما هم افتاده است ، که در حین دویدن یا تمرین کردن پهلوی شما تیر میکشد و درد شدیدی احساس میکنید.این تجربه ناخوشایند را تقریبا همه داشتیم که مانع از ادامه تمرین شده است. در این بخش از مقاله های ورزشی تصمیم داریم به علل و درمان این موضوع بپردازیم.
‌ابتدا لازم است بدانیم، عموما دلیل درد در ناحیه سمت راست: مربوط به کبد بوده و درد در ناحیه سمت چپ:نیز مربوط به طحال میباشد.

دلیل اول: عدم گرم کردن کافی بدن، تحت فشار تمرینات ، اکسیژن کافی به اندام نمی رسد.
‌راه حل: بدن خود را به حد کافی گرم کنید.
‌دلیل دوم:
پرخوری و افزایش حجم خون در سیستم گوارش و تاخیر در مصرف وعده غذایی ، ‌اگر به فاصله کمی قبل از تمرین غذا میل کنید، حجم شکم زیاد شده و عروق خونی کبد گشاد می‌شوند و کبد پر از خون می گردد.
‌راه حل: فاصله یک و نیم الی دو ساعت تمرین از وعده غذایی را رعایت نمایید.
‌دلیل سوم: تنفس های سریع، بدون نظم و ریتم. کبد بیش از شرایط معمول از خون پر می شود و اندازه آن افزایش پیدا می‌کند که باعث درد در پهلوی راست می گردد.
‌راه حل: فشار تمرین را به مرور زیاد کنید و از شروع تمرین با شدت بالا بپرهیزید.

نکته کاربردی و مهم:
بهترین کاری که می توانید در لحظه احساس درد انجام دهید، فشار مکانیکی با دست به پهلوی درد گرفته و خم شدن به همان سمت است. بهتر است سریعا فشار تمرین را کاهش داده و پس از استراحتی کوتاه تمرین را از سر بگیرید.

به اینستاگرام رزمی نیوز بپیوندید.

 

لینک کوتاه : https://razminews.ir/?p=19641
  • کد خبر : 19641

نظرات شما پس از تایید مدیریت نمایش داده میشود.

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
مشارکت در
اطلاع از
guest
0 نظرات کاربران
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

logo-samandehiblankblankblankblankblankوزارت ورزشکمیته ملی المپیکتهران سربلندبوکسجودوفدراسیون انجمن های رزمیوشوتکواندوکاراته