اولین روز انتخابی تیم ملی کاراته با حاشیه همراه بود

اولین روز انتخابی تیم ملی کاراته با حاشیه همراه بود

کاپیتان تیم ملی کاراته در صحبت با کادرفنی تیم ملی مدعی بود که در این دیدار، تبانی صورت گرفته است و همین اتفاق منجر به برتری خدابخشی شده است.

به گزارش واحد خبری رزمی نیوز، و به نقل از خبرگزاری تسنیم، اولین روز انتخابی تیم ملی کاراته  دیروز سه شنبه 5 اردیبهشت 1402 با حضور مسئولین فدراسیون در اوزان 60ـ، 75ـ و 84ـ کیلوگرم برگزار گردید.

در این رقابت‌ها، سیدحسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته، محسن آشوری سرپرست دبیری فدراسیون کاراته، وحید مؤمنی دبیر فدراسیون کاراته، کیکاووس سعیدی دبیر سابق کمیته ملی المپیک، علیرضا احسانی، محمدعلی مردانی، محمد بهرامی، سعید نصراللهی، علیرضا کتیرایی سرمربی تیم ملی امید، مسعود سیدی، مسعود رهنما، شهاب سلطانی، مازیار فرید خمامی، احمد صافی، مهدی جعفری مربی سابق تیم ملی و مهدی جعفری مربی تیم جوانان و جمعی از پیشکسوتان کاراته نظاره‌گر مسابقات بودند.

سیدشهرام هروی سرمربی تیم ملی کاراته و سعید فرخی و‌ مهدی احمدی مربیان تیم ملی نیز از کنار تاتامی به تماشای مسابقات پرداختند.

رقابت ذبیح‌الله پورشیب با امیرحسین فداکار در وزن 84ـ در حالی در لحظات پایانی با برتری 3 بر 2 کاپیتان تیم ملی به پایان رسید که پورشیب پس از خروج از تاتامی نسبت به تبانی در رقابت دو کاراته‌کای دیگر این وزن معترض بود و این اتفاق را بی‌احترامی به اعضای کادر فنی و کمیته فنی می‌دانست.

در پایان رقابت‌های وزن 60ـ کیلوگرم که با حضور علی مسکینی، پوریا اقدسی، مهدی کاظمی، بهنام دهقان‌زاده و محمدامین قنبری برگزار شد، علی مسکینی با کسب بیشترین پیروزی به‌عنوان نفر نخست این وزن انتخاب شد.

همچنین در رقابت نخست وزن 75ـ کیلوگرم، بهمن عسگری به مصاف علی‌اصغر آسیابری رفت که در دقایق نخست از ناحیه بالای پیشانی دچار خونریزی و آسیب‌دیدگی شدید شد، اما پس از مداوای پزشکان به تاتامی بازگشت و در نهایت نیز در این دیدار به برتری 4 بر 3 رسید.

علی رحیمی پس از شکست لحظات پایانی و 3 بر 2 مقابل بهمن عسکری نسبت به اتفاقات داوری این مسابقه معترض شد و طبق قوانین فدراسیون جهانی مبلغ 500 هزار تومان به حساب کمیته برگزاری واریز کرد تا اعتراض او مورد بررسی قرار گیرد. طبق قوانین در صورتی پذیرفته شدن اعتراض این مبلغ به حساب کاراته‌کا باز خواهد گشت.

اعتراض

در رقابت‌های وزن 84- کیلوگرم، ذبیح‌الله پورشیب کاپیتان تیم ملی پس از برتری 3 بر 2 در دیدار نخست و پرحاشیه مقابل امیرحسین فداکار که از سوی موسی گنج‌زاده هدایت می‌شد، نسبت به مبارزه مهدی خدابخشی و کیوان بابان معترض بود.

کاپیتان تیم ملی کاراته در صحبت با کادرفنی تیم ملی مدعی بود که در این دیدار، تبانی صورت گرفته است و همین اتفاق منجر به برتری خدابخشی شده است.

ادعایی که در بار اول ختم به خیر شد اما پس از پیروزی پورشیب در دوم و تکرار دوباره این صحبت‌ها به کادرفنی، این بار با واکنش مهدی خدابخشی و کیوان بابان همراه شد و این دو کاراته‌کا نسبت به اتهامات کاپیتان تیم ملی معترض شدند و با پورشیب به درگیری لفظی پرداختند.

در نهایت با واکنش شهرام هروی، سرمربی تیم ملی کاراته و اعضای کادر فنی این غائله به پایان رسید.

امروز مسابقات اوزان 67ـ و 84+ کیلوگرم برگزار شود.

لینک کوتاه : https://razminews.ir/?p=36244
  • کد خبر : 36244

نظرات شما پس از تایید مدیریت نمایش داده میشود.

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
مشارکت در
اطلاع از
guest
0 نظرات کاربران
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

logo-samandehiblankblankblankblankblankوزارت ورزشکمیته ملی المپیکتهران سربلندبوکسجودوفدراسیون انجمن های رزمیوشوتکواندوکاراته