ام ام ای بانوان جذاب ، بوکس بانوان کذاب

ام ام ای بانوان جذاب ، بوکس بانوان کذاب

اینکه مسئولین چگونه به این نتیجه رسیده اند، یکی از عجایب وزارت ورزش است .چنانچه در همین چند جمله به پاسخ منطقی رسیدید کفایت میکند.

در این یادداشت نقدی کوتاه داریم به نگاه مسئولین به چند رشته پرطرفدار این روزهای ورزشهای رزمی در ایران.

بوکس که سابقه طولانی در ورزشهای رزمی دارد و جزو ورزشهای المپیکی و مدال آور است و در بخش حرفه ای پولساز، که شاکله اصلی تمامی ورزشهای رینگی و داخل قفس، بوکس میباشد.

ام ام ای سبک مبارزه ای نو پا که ریشه در مبارزات قدیمی گلادیاتوری دارد و فقط هیجان و جذابیت و پولسازی و حاشیه های خطرناک به همراه دارد. و مدال آور هم نیست. و البته جذاب برای افرادی که خشونت را دوست دارند.

کیک بوکسینگ و موی تای نیز مبارزاتی با ترکیب بوکس و کاراته و تکواندو دارند و همچنین ساندا در ووشو که شباهت بسیاری به کیک بوکسینگ دارد و سایر ورزشهایی که در ایران برای بانوان آزاد است.

مدتهاست که بوکس بانوان کشورمان در هاله ای از ابهام است، و مجوز فعالیت آن صادر نمیشود، سالهاست مسئول هر فدراسیونی که روی کار میآید این درخواست را دارد و حق بانوان میداند که در این رشته فعالیت کنند، اما راه به جایی نمیبرند.

مدتی پیش یکی از خانم های مسئول  نیز اعلام کرده بود بانوان به جای بوکس بروند رشته های دیگر را کار کنند.

سوال اینجاست، چگونه ورزش بوکس با چند ضربه مشت خشن تلقی میشود، اما اگر همین بوکس با ضربات پا و کشتی و چند رشته دیگر ترکیب شود خشن نیست؟

مبارزات کیک بوکسینگ، موی تای، فول کنتاکت، ساندا، و همینطور ام ام ای که چند صباحی بیش نیست پا گرفته و یک سال هم نمیشود در ایران مجوز فعالیت آن صادر شده است، در بخش بانوان مجوز فعالیت دارند.

ام ام ای که تماما درگیری فیزیکی و گرفتن و پرت کردن و مشت و لگد زدن و خفه کردن بدون لوازم ایمنی و کلاه و دستکش ایمنی ، برای بانوان آزاد است؟ اما برای بوکس که فقط با سه ضربه اصلی مشت و با لوازم کامل ایمنی کلاه و دستکشهای ضربه گیر با هم مبارزه میکنند ممنوع است؟

امید است مسئولین بابررسی بیشتر، بانوان  علاقمند به این رشته را خوشحال نمایند.

بوکس

به اینستاگرام رزمی نیوز بپیوندید.

 

لینک کوتاه : https://razminews.ir/?p=26137
  • کد خبر : 26137

نظرات شما پس از تایید مدیریت نمایش داده میشود.

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
مشارکت در
اطلاع از
guest
0 نظرات کاربران
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

logo-samandehiblankblankblankblankblankوزارت ورزشکمیته ملی المپیکتهران سربلندبوکسجودوفدراسیون انجمن های رزمیوشوتکواندوکاراته