آیا درگیری خیابانی ترس دارد؟

آیا درگیری خیابانی ترس دارد؟
متاسفانه عده ای گمان میکنند اگر رزمیکار باشند و یا در راه رسیدن به قدرت و درگیری بهتر ، ورزشهای رزمی را دنبال کنند،میتوانند از پس کار برآیند. و افرادی نیز بر این باور هستند که یک رزمیکار باید بتواند برای درگیری بر ترس خود غلبه کند. و اگر چندین بار درگیر شود ترس او خواهد ریخت.

در این بخش از مقالات و آموزشهای رزمی، تصمیم داریم به یک مقوله بسیار مهم در زمینه، ترس از درگیری های خیابانی بپردازیم. متاسفانه عده ای گمان میکنند اگر رزمیکار باشند و یا در راه رسیدن به قدرت و درگیری، ورزشهای رزمی رادنبال کنند،میتوانند از پس کار برآیند. و افرادی نیز بر این باور هستند که یک رزمیکار باید بتواند برای درگیری بر ترس خود غلبه کند. و اگر چندین بار درگیر شود ترس او خواهد ریخت.

چند سوال مطرح است:

  1. آیا رزمی را صرفا برای درگیری های خیابانی و در اصطلاح عامه “دعوا” ، یاد میگیریم ؟
  2. آیا با رزمیکار شدن میتوانیم بر همه کسانی که رزمیکار نیستند غلبه کنیم؟
  3. آیا از درگیری های فیزیکی ترس و استرس دارید؟

قبلا در مورد درگیریهای خیابانی با رزمی کاران در این بخش ( کلیک کنید) مطالبی را عنوان کردیم که میتوانید مطالعه نمایید.

درگیری خیابانی

ورزشهای رزمی بر اساس اصول ، تمرین ، تلاش ، مقاومت ، احترام ، و افتادگی استوار است

اگر این اصول را رعایت کنید قطعا توانایی های ذهنی و جسمی خوبی خواهید داشت، و هر چه بر این توانایی‌ها نزدیک تر میشوید، علاقه شما به درگیریهای غیر ورزشی ( درگیری های خیابانی ) کمتر میشود .

معمولا افرادی که به دنبال درگیری هستند در همان ابتدا بدون فراگیری مهارت های فنی، رزمی را ترک میکنند . اینگونه افراد حوصله تمرین و ممارست و تلاشهای دراز مدت را ندارند و میخواهند هر چه سریعتر به قدرت برتری که در سر می پرورانند برسند. و در نتیجه ناموفق نیز هستند و چه بسا اینکه هنرهای رزمی را بسیار ضعیف و نامناسب درگیری های فیزیکی میدانند .

مبارزه در هنرهای رزمی به هیچ عنوان ارتباطی با درگیری خیابانی ندارد. در مبارزات رزمی، افراد بر اساس قواعد و قوانین خاص هنرهای رزمی با یکدیگر مبارزه میکنند. اینکار تا حدودی باعث اعتماد به نفس و ریزش ترس و استرس میشود.

نیازی نیست که شما بیرون از محیط هنرهای رزمی خود را مورد آزمایش قرار بدهید که آیا از درگیری ترس و استرس دارید یا خیر. ترس یک امر ذاتی است که در برخی انسانها وجود دارد ، ارتباطی به رزمیکار بودن یا قوی هیکل بودن ندارد. ترس از درگیری، ترس از ارتفاع، ترس از تاریکی، و ترس از مرگ، ترس از حیوانات، و برخی از این موارد در همه افراد وجود دارد. البته روانشناسان عقیده دارند با تمرین های جسمی و ذهنی میشود به مرور بر این ترس ها غلبه کرد.

درگیری خیابانی

آیا شما از دعوا و درگیری ترس و استرس دارید؟

خوب این طبیعی است که هر شخصی از درگیری و دعوا و نزاع، ترس و استرس داشته باشد. هنگام وقوع این حادثه هیچ فرمانی به مغز نمیرسد و ترس و استرس و عصبانیت همگی به یکباره فشار آورده و تمام سیستم بدن و سیستم عصبی را مختل میکند و شاید یک رزمیکار هم نتواند از پس یک فرد معمولی برآید و یا بالعکس. این بستگی به میزان مهارت و غلبه بر ترس و استرس آن فرد دارد که چگونه بتواند اوضاع را کنترل کند. در حقیقت افرادی موفق هستند که اوضاع را با گذشت و ممانعت از درگیری به اتمام برسانند.

گاهی اوقات نتیجه آن چیزی نیست که شما فکر میکنید.

اگر قویترین مرد دنیا هم باشید با یک ضربه سلاح سرد یا گرم از پای درخواهید آمد. نمونه آن را درسالهای پیش در کشورمان داشتیم که مرحوم  روح اله داداشی قویترین مرد ایران بود که با یک دست خودروی سنگین را جابجا میکرد، اما شاهد بودیم که چگونه با یک ضربه غافل گیرانه یک شخص آماتور، به قتل رسید. شاید ایشان هیچ ترسی هم از درگیری نداشتند. و اگر فرصتی زودتر برای ایشان پیش می آمد نتیجه بالعکس میشد. اما درگیری و نزاع خیابانی هیچ قاعده و قانون خاصی ندارد.

ترس از درگیری و دعوا

البته هر چه هنرهای رزمی یک رزمیکار بالاتر میرود اخلاق و رفتار او نیز متناسب با مهارتها بالاتر میرود ،و اینکه به فکر هیچ درگیری نیست، خود این موضوع ترس و استرس را از شخص دور میکند.

هیچ ترس و استرسی با درگیری و یا به قولی دل به دریا زدن حل نخواهد شد. مگر چند در صد از مردم در شهر دنبال درگیری هستند ؟ مردم عادی چگونه در شهر تردد میکنند و زندگی میکنند که هیچ وقت درگیر نمیشوند؟
همه اینها بستگی به شخصیت و فرهنگ و ذات انسانها دارد. دلیلی برای درگیری وجود ندارد. اما شما میتوانید با فراگیری اصول و فنون رزمی فقط در مواقع ضروری از خود دفاع کنید و آمادگی بدنی بالایی داشته باشید.

درپایان باید اشاره کنیم که فراگیری فنون رزمی قطعا در تمامی درگیریها به کار خواهد آمد و باعث قویتر شدن فرد خواهد شد، اما اینکه بتوانید در درگیریها از این فنون صحیح و به جا استفاده کنید بستگی به شرایطی دارد که در بالا به انها اشاره شد. آمادگی، عدم استرس، عدم ترس، و…

امیدواریم این مطلب نیز مفید بوده باشد.

نویسنده : علی محمدی بیوگرافی.>  علی محمدی

لینک کوتاه : https://razminews.ir/?p=7626
  • کد خبر : 7626

نظرات شما پس از تایید مدیریت نمایش داده میشود.

مجموع دیدگاهها : 12در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 12
مشارکت در
اطلاع از
guest
12 نظرات کاربران
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

logo-samandehiblankblankblankblankblankوزارت ورزشکمیته ملی المپیکتهران سربلندبوکسجودوفدراسیون انجمن های رزمیوشوتکواندوکاراته