تفاوت کیک بوکسینگ با فول کنتاکت چیست

تفاوت کیک بوکسینگ با فول کنتاکت چیست
بسیاری از رزمی کاران و حتی غیر رزمیکاران که آشنایی مختصری با نام کیک بوکسینگ و فول کنتاکت دارند ، برایشان سوال است که این دو چه تفاوتی با یکدیگر دارند.

بسیاری از رزمیکاران که آشنایی مختصری با نام کیک بوکسینگ و فول کنتاکت دارند ، برایشان سوال است که این دو چه تفاوتی با یکدیگر دارند. در واقع این دو ورزش نوعی روش مبارزه است. در ورزشهای رزمی چندین نوع مبارزه وجود دارد. که در زیر به آن میپردازیم.

مبارزه کنترلی: که ضربات کنترل شده و بدون تماس است.

مبارزه نیمه تماس: بیشتر حرکات با پا اجرا میشود و ضربات مشت به بدن اصابت میکند اما ضربه دست به صورت ممنوع است. مانند مبارزه در تکواندو. البته مبارزه نیمه تماس در برخی ورزشها متفاوت است. ضربات پا به ران و ضربات مستقیم دست به صورت اجرا میشود. مانند کیوکوشین و سمی کنتاکت که یک نوع روش مبارزاتی است.

مبارزه کامل مانند کیک بوکسینگ و فول کنتاکت و سایر رشته های آزاد مانند MMA  و …

تفاوت کیک بوکسینگ و فول کنتاکت

در مبارزات فول کنتاکت ضربه زدن به ران پا ممنوع است. ضربه مشت با چرخش از سمت پشت (بک فیست) ممنوع است. ضربه زانو ممنوع است. اما ضربات دست و پا به بدن ( از کمر به بالا) و صورت آزاد است.

در مبارزه کیک بوکسینگ علاوه بر آزاد بودن تمامی ضرباتی که در فول کنتاکت اجرا میشود، ضربه به ران پا، و ضربات چرخشی دست و زانو به بدن و سر آزاد است.

در فول کنتاکت از پوشش شلوار استفاده میشود اما در کیک بوکسینگ شورت مخصوص مبارزه استفاده میشود.

تفاوت کیک بوکسینگ با فول کنتاکتتفاوت کیک بوکسینگ با فول کنتاکت چیست

هر مبارزی میتواند به نسبت سنگین بودن مبارزه،  نوع آن را مشخص کرده و مبارزه کند. در اصل فول کنتاکت مبارزه محدود و سبک شده کیک بوکسینگ میباشد.

توضیح اینکه محدود بودن ضربات دلیلی برای ضعیف بودن روش مبارزه نیست. این یک قرار داد مبارزه است. چه بسا اینکه یک فول کنتاکت کار بتواند یک کیک بوکس کار را شکست بدهد.

تفاوت سبک ها و رشته ها و نوع مبارزات با یکدیگر صرفا در محدود بودن ضربات است. از محدودیت ضربه در کاراته گرفته تا ضربات نامحدود در ام ام ای MMA که گرفتن و زمین زدن و حتی خفه کردن نیز در آن اجرا میشود.

نویسنده :  علی محمدی   بیوگرافی علی محمدی
لینک کوتاه : https://razminews.ir/?p=7822
  • کد خبر : 7822

نظرات شما پس از تایید مدیریت نمایش داده میشود.

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 2
مشارکت در
اطلاع از
guest
2 نظرات کاربران
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

logo-samandehiblankblankblankblankblankوزارت ورزشکمیته ملی المپیکتهران سربلندبوکسجودوفدراسیون انجمن های رزمیوشوتکواندوکاراته